کد خبر 205110
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

معرفی چهار گزینه داخلی و یک گزینه خارجی نیمکت استقلال

معرفی چهار گزینه داخلی و یک گزینه خارجی نیمکت استقلال

باشگاه استقلال روز گذشته از مذاکره با 5 گزینه برای جانشینی ساپینتو خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه استقلال که به تازگی با ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی فصل گذشته خودش قطع همکاری کرده است برای فصل جدید به دنبال گزینه جدیدی برای نیمکت است و مسئولان باشگاه اعلام کرده‌اند به منظور جلوگیری از فوت وقت قصد دارند هرچه سریعتر سرمربی فصل جدید خود را معرفی و همکاری با او را آغاز کنند.

از زمان قطع همکاری باشگاه استقلال با ساپینتو تا امروز گزینه های مختلفی نزدیک به نیمکت استقلال معرفی شدند و در نهایت روز گذشته باشگاه استقلال اعلام کرد 4 گزینه داخلی و چند گزینه خارجی که یکی از آنها جدی‌تر از سایرین است مورد مذاکره قرار گرفتند و باید دید در نهایت با کدام گزینه به توافق نهایی خواهند رسید. اگرچه باشگاه استقلال نامی از این افراد نبرده ولی گزینه‌های مورد نظر به شرح زیر هستند:

گزینه اسپانیایی با سابقه حضور روی نیمکت رئال مادرید

جدی ترین گزینه نیمکت استقلال که قرار است به زودی برای مذاکره با باشگاه استقلال به تهران سفر کند یک سرمربی اسپانیایی با سابقه حضور در رئال مادرید است. خوان لوپس کارو، سرمربی 60 ساله اسپانیایی گزینه خارجی مدنظر باشگاه استقلال است که با تایید حجت کریمی، سرپرست باشگاه قرار است فردا به ایران سفر کرده و از امکانات باشگاه بازدید کند. در سابقه کاری لوپس کارو هدایت تیم‌های مطرح مایورکا، رئال مادرید ب، سویا و تیم ملی اسپانیا دیده می‌شود. او در رده ملی همچنین هدایت تیم‌های عربستان و عمان را در کارنامه داشته است.

او در کشور چین تیم‌های دالیان و شنزن را هم هدایت کرده است.  از نکات قابل تامل رزومه کاری او این است که در عربستان سعودی به مدت 4 سال متوالی مربیگری کرده است.

نکونام، جدی‌ترین گزینه داخلی

و اما در بین 4 گزینه داخلی جدی‌ترینشان می‌تواند جواد نکونام باشد. کاپیتان اسبق تیم ملی با سابقه سال‌ها حضور در لیگ اسپانیا، در مربیگری هم رزومه خوبی تا اینجای کار جمع کرده و در نساجی و فولاد عملکرد قابل قبولی داشته و یک جام حذفی و یک سوپرجام حاصل عملکردش در تیم اهوازی است. نکونام پیش از این هم در چند مقطع گزینه هدایت استقلال شده بود ولی هربار به دلایلی حضورش روی نیمکت آبی‌پوشان میسر نشد و الان هم در شرایطی که یک بار مذاکره او با مسئولان باشگاه به بن بست رسیده اما همچنان گزینه جدی نیمکت این تیم محسوب می‌شود. گفته می‌شود او گزینه مورد نظر و محبوب کمیته فنی هم محسوب می‌شود. نکونام در میانه فصل از فولاد جدا شده و مدتی است که بدون تیم مانده است.

منصوریان و شانس اندک بازگشت

گزینه بعدی نیمکت استقلال اما علیرضا منصوریان است. سرمربی سابق استقلال که دورانی روی نیمکت این تیم نشست ولی نتیجه کارش مد نظر هواداران نبود و در نهایت با شنیدن شعار «حیا کن، رها کن» از این تیم جدا شد. منصوریان پس از استقلال هم رزومه قابل قبولی نتوانست برای خودش جمع کند و آخرین فعالیتش روی نیمکت فولاد خوزستان بود که با وجود نتایج نسبتاً قابل قبول نتوانست رضایت هواداران تیم اهوازی را جلب کند و خیلی زود با وی قطع همکاری صورت گرفت. با این تفاسیر شانس منصوریان برای نشستن روی نیمکت استقلال زیاد نیست ولی به هر حال یکی از 4 گزینه داخلی مد نظر مدیران این باشگاه محسوب می‌شود.

ساکت الهامی به آرزویش می‌رسد؟

نفر بعدی گزینه‌ای است که شاید خیلی حضورش در این فهرست برای هواداران خوشایند نباشد. ساکت الهامی که دو بار با شکست دادن استقلال در جام حذفی با تراکتور و نساجی به مقام قهرمانی این رقابت‌ها رسیده است، پیش از این در چند مقطع عنوان کرده آرزویش نشستن روی نیمکت استقلال است و یک بار هم مذاکرات جدی با وی صورت گرفته و حتی با مدیران باشگاه به توافق رسیده بود ولی در نهایت تصمیم مدیران باشگاه از سوی سلطانی‌فر، وزیر وقت ورزش و جوانان وتو شد و در نهایت فرهاد مجیدی به جایش روی نیمکت نشست. الهامی به تازگی با هوادار قطع همکاری کرده و در حال حاضر بدون تیم است .

ربیعی و کمترین شانس ممکن

و اما گزینه پایانی و دارنده کمترین شانس برای هدایت استقلال کسی نیست جز محمد ربیعی، سرمربی جوان مس رفسنجان که علیرغم اصرارهای باشگاه مبنی بر تمدید قراردادش تا این لحظه موفق نشده به توافق نهایی برسد و به نظر می‌رسد پیشنهاد استقلال در وسوسه شدن و فاصله گرفتن از رفسنجانی‌ها بی تاثیر نبوده باشد. با این وجود جو در مجموعه استقلال علیه ربیعی خیلی سنگین است و بعید است وی شانس چندانی برای نشستن روی نیمکت آبی های تهرانی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha