کد خبر 205061
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

امام جمعه قزوین: مطالبه گری بایستی به افزایش امید در جامعه منتهی شود

امام جمعه قزوین: مطالبه گری بایستی به افزایش امید در جامعه منتهی شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه مطالبه گر به وعده های الهی ایمان داشته باشد، گفت: مطالبه گری بایستی به افزایش امید در جامعه منتهی شود و یک مطالبه گر هم باید همانند امام راحل به وعده های الهی ایمان داشته باشد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار اعضای مجمع مطالبه‌گران استان قزوین، اظهار کرد: همه ما تحت تاثیر مطالبه‌گر بزرگ تاریخ اسلام و عصاره خواسته‌های انبیاء و ائمه اطهار (ع)، یعنی امام خمینی (ره) هستیم که به طور حقیقی الگوی تمام عیار مطالبه‌گری بودند.

وی ادامه داد: در شرایطی که بوی خون کشته‌های رضاخانی می‌آمد، شاه به امام خمینی (ره) پیغام داد و گفت "اگر دست از کارهایت برنداری من چکمه‌های پدرم را می‌پوشم"، یعنی ایشان را تهدید کرده بود، امام ایشان پاسخ دادند" اگر تو چکمه‌های پدرت را بپوشی، من هم ذوالفقار جدم را به دست می‌گیرم".

وی ادامه داد: آن موقع امام راحل مطالبه‌گری کردند، یکی از مطالبات امام مبارزه با قانون کاپیتولاسیون بود، موارد دیگری هم از این جنس وجود داشت که فریاد ایشان را بلند کرد.

مطالبه‌گر باید به وعده‌های الهی ایمان داشته باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه مطالبه‌گر باید همانند امام خمینی (ره) به وعده‌های الهی ایمان داشته باشد، افزود: یکی از مواردی که در سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر مشاهده کردیم این بود که امام راحل انسان معتقدی بودند و روی مبانی اعتقادی سخن می‌گفتند، یعنی ایمان داشتند.

وی با بیان اینکه امام راحل صداقت و صراحت در گفتار خود داشتند، تصریح کرد: برای مثال به شاه گفتند "ای شاه، من تو را نصیحت می‌کنم"، این جمله توام با تهدید بود، در مرحله بعدی گفتند "ای شاه، من تو را از این مملکت بیرون می‌کنم"، یعنی شاه را هم تذکر و هم نصیحت کرد، تهدیدی که در نصیحت وجود داشت را در کلام دوم محقق کردند، اقدامات بعدی امام هم عملاً به فرار شاه از کشور انجامید.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: ما اگر در مطالبه‌گری خودمان را بیمه خدا کنیم، معلوم می‌شود فقط برای رضای خدا داد زده‌ایم، اگر بیمه خدا شدیم دیگر هیچ نگرانی بابت آبرویمان نداریم، خدا همه چیز را حفظ می‌کند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه خداوند می‌فرمایند "آنهایی که اهل تقوا هستند در بزنگاه‌ها بصیرت پیدا می‌کنند"، اگر بصیرت پیدا نکردیم بدانیم خطایی مرتکب شده‌ایم، افزود: باید عدالت‌خواهی داشته باشیم، خداوند می‌فرماید "اگر کسی بدی کرده، شما در اجرای عدالت به بدی مبتلا نشوید"، برای مثال یک نفر دزدی کرده اما دروغ نگفته است، شما وظیفه دارید جلوی دزدی او را بگیرید، نباید بگویید چون دزدی کرده پس حتما دروغگو و فاسد هم هست، یعنی فقط همان فسادی را که مرتکب شده بازگو کنید".

امام جمعه قزوین ادامه داد: امیدآفرینی نیز یکی دیگر از وظایف ماست، اگر مطالبه‌گری ما با جهاد تبیین همراه شود، آن جایی که کج‌روی و فساد است فریاد ما بلند است اما خوبی‌های نظام را هم فراوان به سمع و نظر مردم می‌رسانیم، چون شما مطالبه‌گر هستید، آن جاهایی هم که مثبت‌گویی دارید خیلی تأثیر می‌گذارد و به باور مردم می‌نشیند.

در پایان این نشست، جواد غلامیان به عنوان دبیر جدید مجمع مطالبه‌گران استان قزوین معرفی و از خدمات آقای وحید آجرلو قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha