کد خبر 205694
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

امام جمعه: باید به داد دشت قزوین برسیم

امام جمعه: باید به داد دشت قزوین برسیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: احیای دشت قزوین که مقام معظم رهبری نیز در خصوص آن دغدغه مند هستند باید اولویت نخست استان باشد و باید به داد آن برسیم.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در آئین گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی افزود: دشت قزوین هنوز نفس دارد اما وضعیت آن نگران کننده است.

امام جمعه قزوین گفت: اگر به داد دشت قزوین نرسیم در آینده نزدیک نه آب، نه هوا و نه خاک مناسبی خواهیم داشت اما امیدواریم با پیاده سازی برنامه های دولت و اقدامات خوبی که در این دوره طرح ریزی شده شاهد احیای این دشت باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه باید از منابع خدادادی بدرستی استفاده کنیم،افزود: آبیاری غرقابی اسراف است و باید امروزه از شیوه های نوین استفاده کنیم.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: باید برای رعایت حق نسل های آینده از هدر رفت منابع به ویژه آب جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح و بهسازی قنوات برای استفاده کشاورزان،گفت: احداث چاه های با عمق ۲۰۰ متر به مثابه فرو کردن خنجر به قلب زمین است.

دشت قزوین پهنه ای به وسعت حدود ۴۴۰ هزار هکتار است که بسیاری از بخش های آن به دلیلی برخورداری از خاک مرغوب جزو اراضی کشاورزی درجه یک و بسیار مستعد برای کشاورزی محسوب می شود.

بخش کشاورزی در استان قزوین دارای ۸۰ هزار بهره بردار بوده و ۱۳ درصد تولید ناخالص استان مربوط به این حوزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha