کد خبر 205012
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

رضوانی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

اصلاح قانون برای جاماندگان تبدیل وضعیت ایثارگران/ تخصیص بودجه مناسب به بنیاد شهید در برنامه هفتم توسعه

اصلاح قانون برای جاماندگان تبدیل وضعیت ایثارگران/ تخصیص بودجه مناسب به بنیاد شهید در برنامه هفتم توسعه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: جاماندگان قانون تبدیل وضعیت تا پایان سال 1401 می بایست ساماندهی شوند و اگر نقصی در قانون در این خصوص وجود دارد باید اصلاحلاحات صورت گرفته و قانون گذاری انجام گیرد.

غلامحسین رضوانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: در لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه در حوزه درمان، اشتغال و...  برای جامعه ایثارگری بودجه لازم در نظر گرفته شده است، اما متاسفانه ایثارگران، مشکلات عدیده‌ای دارند که در پاسخ به همه این مشکلات، کمبود بودجه مطرح می‌شود.

وی در ادامه افزود: برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری در لایحه برنامه هفتم توسعه، بودجه‌ معینی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر گرفته شده لذا  این بنیاد موظف است که حق و حقوق جامعه هدف خود را استیفا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: لایحه برنامه هفتم توسعه، کلیات اهداف سیاستگذاری، برنامه ریزی و بودجه سالیانه را تبیین می‌کند و بصورت جزئی به موارد، نمی‌پردازد. براین اساس باید گفت پرداختن به جزئیات و اعداد مربوط به  بودجه سالانه کشور است در حالیکه در لایحه برنامه به صورت جزئی  به اعداد و ارقام پرداخته نمی‌شود.

رضوانی با اشاره به تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران قانون بوده و هرآنچه را که قانون اعلام می‌کند، باید در همه حوزه‌ها اجرا گردد. بر همین اساس جاماندگان این قانون تا پایان سال 1401 می بایست ساماندهی شوند و اگر نقصی در قانون در این خصوص وجود دارد باید اصلاحلاحات صورت گرفته و قانون گذاری انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شکرالله.ایزدی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    4 2
    باسلام.اگر.مجلس.لطف کنه.ازایثارگران حمایت کنه.به وعده هاشون عمل کردن. 1.جایگزینی.فرزندان جانبازبالای25درصد 2.تبدیل.وضعیت.فرزندان.ایثارگران.وجانبازان بالای 25درصد
  • مسلم عبدی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 0
    بزرگوار الان دیگررزمنده و ایثارگری سالم مونده مگر شمارسیدگی کنید ۳۵سال داریم با درد مبارزه میکنیم کسی نیست جوابمان را دهد چی خوش نغمه میسرائی
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    5 0
    باسلام اشتغال فرزندان جانبازان وایثارگر استخدام کنند در برنامه هفتم قید بفرمایید