کد خبر 204812
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با «حیات»؛

گرانی بلیط هواپیما پس از کرونا توجیه پذیر نیست/ ضرورت ورود دولت و مجلس برای ساماندهی نرخ بلیط

گرانی بلیط هواپیما پس از کرونا توجیه پذیر نیست/ ضرورت ورود دولت و مجلس برای ساماندهی نرخ بلیط

البرز حسینی  گفت: در ایام کرونا قرار بر این بود که برای جلوگیری از نشر ویروس، ظرفیت پروازها ۶۰درصد و نرخ بلیط ها حدودا ۲۰ درصد افزایش یابد و پس از عبور از کرونا بایستی قیمت ها به نرخ اولیه بازگردد که متاسفانه نه تنها کمتر نشد بلکه قیمت ها به صورت نجومی بالا رفت.

البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی  حیات؛ در رابطه با افزایش نرخ بلیط هواپیما گفت: شرکت هواپیمایی کشور و وزارت راه و شهرسازی و آژانس های هواپیمایی سه راس این مثلت هستند که به طور مستقیم با این موضوع هستند. در ایام کرونا قرار بر این بود که برای جلوگیری از نشر ویروس، ظرفیت پروازها به ۶۰درصد برسد و نرخ بلیط ها حدودا ۲۰ درصد افزایش یابد و پس از عبور از کرونا بایستی قیمت ها به نرخ اولیه بازگردد که متاسفانه کمتر نشد بلکه قیمت ها به صورت نجومی بالا رفت.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت هایی آن زمان، تصمیم درستی گرفته شد ولی باید توجه داشت که ایرلاین ها از حیث تامین سوخت و قطعات با مشکل مواجه و بدهکاری زیادی به وزارت نفت دارند طبیعی است که رفع این مشکل نیاز به تامین منابع مالی دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس و دولت باید ورود کرده و این مشکل را حل کنند تا جبران خسارت ایرلاین ها از جیب مردم پرداخت نشود.

حسینی با اشاره به تحریم ها و محدودیت در واردات هواپیما و قطعات گفت: هزینه نگهداری ناوگان هواپیمایی به دلیل تحریم ها بالا رفته است ولی نیاز است که این حوزه را گسترش دهیم از سوی دیگر باید دولت ورود کرده و در بازه زمانی مثلا ۵ ساله مشکلات حوزه هواپیمایی را حل کند.

وی افزود: درست است که این شرکت ها با مشکلات مالی مواجه هستند ولی شرکت فرودگاه ها و شرکت هواپیمایی کشورهکتارها زمین به عنوان منابع تهاتری در اختیار دارند که میتوانند به راحتی با تهاتر این منابع، مشکلات خود را حل کنند که عزم جدی از سوی دولت را می طلبد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بالا رفتن نرخ بلیط هواپیما سبب نارضایتی مردم شده است علاوه بر آن، تاخیر چندین ساعته در پروازها، مشکلات فنی نیز مزید بر علت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha