کد خبر 204728
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

هشدار سطح نارنجی برای ۲۲ استان کشور صادر شد

هشدار سطح نارنجی برای ۲۲ استان کشور صادر شد

کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به تشدید بارش‌ها و وزش باد شدید، هشدار سطح نارنجی برای ۲۲ استان کشور طی دو روز آینده صادر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ رفیعی، کارشناس هواشناسی، گفت: هشدار سطح نارنجی برای تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی برای روزهای پنج شنبه و جمعه صادر شده است که براساس آن ما شاهد رگبارورعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد گردوخاک و تگرگ خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی، استان های آذربایجان غربی آذربایجان شرقی،اردبیل،گیلان،مازندران،گلستان، سمنان،خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان قزوین،البرز،تهران،قم،مرکزی،همدان، شمال کردستان، اصفهان، یزد، مناطق مرکزی و شمال کرمان و جنوب شرق سیستان و بلوچستان درگیر این بارش ها خواهند بود.

او می گوید: آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ از جمله مخاطرات این بارش ها هستند.

رفیعی گفت: به افراد توصیه می شود اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره و همچنین با وجود احتمال رخداد تگرگ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف اتخاذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha