کد خبر 204527
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

«حیات» گزارش می‌دهد:

بحران 150 میلیاردی استقلال در حفظ دو ستاره کلیدی

بحران 150 میلیاردی استقلال در حفظ دو ستاره کلیدی

با توجه به قوانین جدید نقل و انتقالات، باشگاه استقلال برای حفظ دو ستاره کلیدی خودش با بحران جدی روبروست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه استقلال که فصل گذشته موفق نشد هیچکدام از عناوین قهرمانی را کسب کند، با وجود ناکامی در فتح جام عملکرد فنی قابل قبولی داشت و رضایت نسبی هواداران این تیم جلب شد و این موضوع در کنار بعد فنی و عملکرد ساپینتو و دستیارانش، مرهون حضور چند ستاره نامدار از جمله دو وینگر بوشهری این تیم یعنی محمد محبی و مهدی قایدی است که ستاره های ترکیب آبی پوشان و از بهترین های لیگ برتر بودند.

این دو بازیکن در فصلی که استقلال مشکلات مالی زیادی داشت به دلیل قرار داشتن در سال منتهی به جام جهانی به صورت قرضی از لیگ پرتغال و امارات یک ساله راهی استقلال شدند و قرضی بودن قرارداد باعث شد هزینه جذب آنها برای این باشگاه تا حد زیادی سبک شود ولی چندی پیش سازمان لیگ  قانونی تصویب کرد که مانع تکرار این موضوع می‌شود و آنهم ممنوعیت امضای قرارداد قرضی با بازیکنان ایرانی است.

معنی این قانون آن است که بازیکنان یا باید به تیم‌های سابق خودشان برگشته یا باشگاه برای حفظ آنها باید قرارداد قطعی و دائمی ببندد و به اصطلاح آنها را از باشگاه های اصلی شان خریداری کند. اگرچه قیمت دقیق این دو بازیکن مشخص نیست ولی معتبرترین منبع برای تعیین قیمت این دو نفر سایت ترنسفرمارکت است.

بحران 150 میلیاردی استقلال در حفظ دو ستاره کلیدی

طبق آمار ارائه شده از سوی این سایت، محمد محبی قیمتش 1.2 میلیون یورو و مهدی قایدی 1.4 میلیون یورو قیمت گذاری شده اند و البته اخباری که به دست ما رسیده نشان می‌دهد درخواستی دو باشگاه بیشتر از این رقم عنوان شده است. با این حال اگر بخواهیم رقم نهایی را همین مقداری که اعلام شده در نظر بگیریم، باشگاه استقلال باید برای حفظ دو ستاره کلیدی و تقریباً بدون جانشین خودش 2.6 میلیون یورو هزینه کند که با قیمت امروز حدود 55 هزار تومانی یورو مبلغی نزدیک به 150 میلیارد تومان برای باشگاه استقلال هزینه بردار است.

این در شرایطی است که باشگاه استقلال مشکلات مالی عدیده ای دارد و مبلغ زیادی بابت فصل گذشته بدهکار است و در این شرایط خیلی سخت است بتواند چنین مبلغی فقط برای دریافت رضایت نامه دو بازیکن خودش هزینه کند. از سوی دیگر سقف بودجه 250 میلیارد تومانی سازمان لیگ برای باشگاه‌ها سنگ دیگری مقابل استقلال است که نشان می‌دهد حفظ آنها دو سوم بودجه یک فصل استقلال را به خودش اختصاص می‌دهد که در عمل نشدنی است.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد استقلالی ها باید با دو وینگر بوشهری خودشان خداحافظی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha