کد خبر 204510
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

استاندار: کم‌کاری در حوزه مدیریت بحران یزد قابل پذیرش نیست

استاندار: کم‌کاری در حوزه مدیریت بحران یزد قابل پذیرش نیست

استاندار یزد گفت: در حوزه مدیریت بحران و همچنین مقابله با حوادث طبیعی باید مدیران پاسخگو باشند و هیچگونه کم‌کاری در این زمینه قابل چشم پوشی و اغماض نیست.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ مهران فاطمی، روز سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان افزود: در مصوبات جلسه مدیریت بحران اگر کوتاهی شود باید مدیران پاسخگو باشند و در صورت هرگونه اهمال و کوتاهی بعنوان ترک فعل به دستگاههای نظارتی و قضایی معرفی خواهند شد .

وی ادامه داد: کم کاری در این حوزه ، چون با جان و مال مردم در ارتباط است ، قابل چشم پوشی نیست و لذا همه مصوبات باید اجرایی گردد.

استاندار یزد گفت: در مورد سیل ، متاسفانه سالها هیچگونه اقدامی صورت نگرفته و لذا برنامه پژوهشی با قابلیت اجرایی در استان تدوین شده تا وظایف همه دستگاهها در این حوزه مشخص و اقدام گردد.

فاطمی ادامه داد: در شهرستانهایی مثل خاتم و مروست که حوزه خطرپذیری منابع طبیعی و جنگل زیاد است نیز حتما با حضور دستگاههای مرتبط و جوامع محلی و بسیج نشستی برگزار و برای همکاری ساماندهی صورت گیرد.

وی افزود: تامین تجهیزات نیز در اولویت قرار گرفته و مانور و آموزش هم حتما باید اقدام شود همچنین برای پالایش جنگل و درختان خشک نیز با توجه به فصل گرما حتما پیگیری صورت گیرد تا خدای نکرده همین منابع طبیعی و جنگل های موجود نیز با خطر مواجه نشود.

استاندار یزد اظهار داشت: وظایف هر دستگاه اجرایی در صورت وقوع حادثه یا بحران باید کاملا شفاف و مشخص باشد تا در صورت هر گونه کم کاری یا خطا بصورت مستقیم همان دستگاه پاسخگو باشد .

علی ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد نیز در این نشست گفت: در سال گذشته بیش از ۲۵۸ مصوبه در این ستاد داشتیم که ۹۵ درصد اجرایی شده است همچنین مهم ترین حوادث بحرانی سال گذشته استان نیز سیل اردیبهشت و مرداد ،خشکسالی ،توفان ،سرمازدگی ،ریزگرد و سانحه قطار مسافربری مشهد به یزد بود.

کمال کریمی مدیرکل منابع طبیعی استان یزد نیز در این نشست در مورد طرح اطفای حریق در جنگل های استان گفت:موضوع حریق در عرصه های طبیعی بسیار اهمیت دارد و طی شش سال گذشته بیش از ۶۰ مورد حریق اتفاق افتاد که در سال ۱۴۰۱ کمترین مورد و دو فقره حریق و بیشترین مورد نیز برای سال ۱۳۹۹ و با ۱۹ مورد حریق بوده است .

در این نشست اقدامات اولویت دار دستگاههای اجرایی استان در سالجاری نیز مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha