کد خبر 204157
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون:

تعمیرات واحدهای تولید برق استان کرمانشاه به اتمام رسید

تعمیرات واحدهای تولید برق استان کرمانشاه به اتمام رسید

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون گفت: سال جاری مانند سنوات گذشته تعمیرات واحدهای تولید برق استان برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم انجام شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ «عباس میرزاعسگری» در نشست خبری افزود: شرکت مدیریت تولید برق بیستون وظیفه نگهداری از ۲ واحد بخار ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه بیستون و چهار واحد گازی ۲۵ مگاواتی نیروگاه اسلام آبادغرب را برعهده دارد.

وی ادامه داد: تعمیرات چهار واحد نیروگاه گازی اسلام آبادغرب به اتمام رسیده و در حال حاضر در مدار مشغول به خدمت رسانی است؛ یک واحد نیروگاه بیستون اخیرا تعمیراتش تمام شده و تعمیرات اساسی واحد دیگر که از ماه ها قبل آغاز شده بود با تکیه بر دانش کارکنان و بومی سازی قطعات انجام شد.

میرزاعسگری با بیان اینکه در انجام تعمیرات سختی های زیادی وجود دارد و کار به صورت شبانه روزی انجام می شود، بیان کرد: شرایط محیطی مانند کار در دمای بالا و محیط های پر از گرد و غبار از جمله این سختی ها است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون گفت: شرکت های دانش بنیان با کمک کارکنان تواسته اند یکی از حساس ترین قطعات توربین های تولید برق را در داخل کشور تولید کنند و با توجه به این بومی سازی دیگر برای تعمیرات قطعات نیاز به نمونه های خارجی نیست.

وی افزود: امروزه بیشتر قطعاتی که در تعمیرات واحدها استفاده می شود ساخت داخل هستند.

میرزا عسگری با بیان اینکه شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران که مسوولیت تعمیرات بخشی از واحدها را بر عهده دارد در زمینه ساخت پره‌های توربین بخار که یک قطعه بسیار حساس با تکنولوژی بالا است موفق بوده، اظهار کرد: امروزه تمام نیروگاه های سراسر ایران برای تولید برق از این قطعات استفاده می کنند.

نیروگاه بیستون قدیمی ترین نیروگاه غرب ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون گفت: نیروگاه بیستون قدیمی ترین نیروگاه در بین سه استان غربی ایران از جمله کرمانشاه، کردستان و ایلام است.

وی ادامه داد: نقش اساسی این نیروگاه پایداری شبکه در منطقه غرب کشور است و به تعبیری می توان گفت ستون پایدار کننده شبکه برق ایران در غرب کشور است.

میرزاعسگری افزود: نیروگاه بیستون تنها نیروگاه بین سه استان غربی است که برای تولید برق می تواند از سوخت مازوت استفاده کند؛ با توجه به استفاده زیاد مردم از گاز در فصل های سرد سال امکان استفاده از سوخت گاز برای تولید برق در نیروگاه فراهم نیست و در این نیروگاه از سوخت مازوت برای تولید انرژی استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون بیان کرد: در سنوات گذشته سوخت مازوت استفاده شده در نیروگاه کیفیت مناسب را نداشت اما امروزه از سیستم کنترل کربن منواکسید که یک سیستم پر هزینه نیز هست استفاده می شود، علاوه بر آن از شرکت های معتمد محیط زیست که دارای مجوز فعالیت هستند دعوت می شود تا این سیستم را راستی آزمایی کنند.

وی با بیان اینکه در اتاق فرمان نیروگاه پایش روزانه و لحظه ای برای کنترل آلودگی ناشی از مصرف سوخت مازوت صورت می گیرد، گفت: هیچ نیروگاهی تمایل به استفاده از سوخت مازوت ندارد زیرا استفاده ار این سوخت برای نیروگاه بسیار پر هزینه است، اما با توجه به شرایط کل کشور که در فصل هایی خاص با کمبود سوخت گاز مواجه می شویم برای تولید برق مجبوریم از سوخت مازوت استفاده کنیم.

میرزاعسگری افزود: هزینه های نگهداری از تجهیزات نیروگاه در زمانی که از سوخت مازوت استفاده می شود بسیار بیشتر از زمانی است که از سوخت گازی استفاده می شود بنابراین استفاده از مازوت در دراز مدت به ضرر نیروگاه است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون گفت: پساب نیروگاه در سه مرحله کنترل و به حد استاندارد می رسد، سپس وارد رودخانه می شود؛ پس از این کنترل ها پساب به هیچ وجه آلاینده نیست و در طول سال عملا پساب وارد شده به رودخانه نیروگاه با توجه به برگرداندن چند باره آب به چرخه مصرف صفر است.

رعایت مصرف سوخت؛ صرفه‌جویی در سوخت های فسیلی است

میرزاعسگری با بیان اینکه میزان یا درصد افزایش مصرف مردم همیشه بیشتر از میزان ظرفیت برق تولیدی در کشور بوده است، افزود: برای رفع این مشکل مردم تا حد امکان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

وی ادامه داد: برای تولید انرژی الکتریکی مجبوریم از سوخت‌های فسیلی استفاده کنیم و استفاده از این سوخت‌ها همیشگی نیست زیرا این سوخت ها میراثی برای آیندگان‌اند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون گفت: با مصرف بهینه انرژی می توانیم در مصرف سوخت های فسیلی تا حد چشمگیری صرفه‌جویی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha