کد خبر 204056
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

هدایت در گفتگو با «حیات»:

دولت و شهرداری متولی نوسازی بافت های فرسوده هستند/ دولت به تهداتش عمل کند

دولت و شهرداری متولی نوسازی بافت های فرسوده هستند/ دولت به تهداتش عمل کند

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: اگر دولت به تعهدات خود در راستای اهدای وام به متقاضیانی که از ما مجوز ساخت و پروانه ساختمانی را گرفته اند عمل نماید این اقدام در نهایت منجر به تسریع روند ساخت و ساز ها و توجیه دار شدن آن می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «حیات»، طبق قانون مقرر شد هر ساله 10 درصد از 206 هزار پلاک فرسوده در تهران نوسازی شود لکن با وجود پیگیری های صورت گرفته در حال حاضر 120 هزار پلاک فرسوده با وجود تهدیدات و مخاطرات بی شمار طبیعی اعم از سیل و زلزله وجود دارد که نیازمند نوسازی هستند.

اما همچنان متقاضیان این بافت ها در مسیر صعب العبور اخذ وام هستند، کما اینکه در سال گذشته نیز وام هایی که قرار بود به این موضوع تعلق بگیرد در مدت زمان کوتاهی به پایان رسید و بسیاری از بانک ها نیز زیر بار ارائه وام نرفتند.

سید مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، در این باره گفت: در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهر تهران که اسفندماه سال گذشته به ریاست علیرضا زاکانی شهردار تهران برگذار شد، برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری تهران در راستای نوسازی، زیر بنا و روبنای بافت های فرسوده شهری به تصویب رسید.

وی مطرح کرد: طبق قانون دولت و شهرداری به صورت مشترک موظفند در مبحث نوسازی بافت های فرسوده اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: بخشی که به شهرداری مرتبط می شود مربوط به مشوق هایی نظیر عدم دریافت عوارض است که به بافت ها ابلاغ شده و اجرایی می شود. لکن عمدتا بخش زمین مانده این پرونده مرتبط به دولت است که ما در تلاش هستیم دولت به تعهدات خود عمل کند.

هدایت خاطر نشان کرد: اگر دولت به تعهدات خود در راستای اهدای وام به متقاضیانی که از ما مجوز ساخت و پروانه ساختمانی را گرفته اند عمل نماید این اقدام در نهایت منجر به تسریع روند ساخت و ساز ها و توجیه دار شدن آن می شود.

شایان ذکر است، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در ارتباط نیز از وام ۶۰۰ میلیون تومانی بافت ناکارآمد اطراف حرم شاه عبدالعظیم حسنی شهر ری و وام ۴۵۰ میلیون تومانی مسکن بافت فرسوده در شهر تهران خبر داد و گفت: وام نوسازی بافت فرسوده نیاز به سپرده گذاری ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha