کد خبر 204036
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

ستاد رفع موانع تولید کشور آماده برگزاری نشست ویژه برای صنایع استان مرکزی است

ستاد رفع موانع تولید کشور آماده برگزاری نشست ویژه برای صنایع استان مرکزی است

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: این ستاد آمادگی دارد تا ۲ نشست ویژه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان مرکزی برگزار کند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ «محمدباقر آقاعلیخانی» روز چهارشنبه در نشست با تولیدکنندگان استان مرکزی در اراک، افزود: استان مرکزی زیر ساخت‌های خوبی در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی دارد که امکان شکل‌گیری مجدد آنها وجود ندارد، بنابراین باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم‌الاجر است و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به اجرای مصوبات این ستاد است.

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور اظهار کرد: به هیچ وجه در وزارت صمت پذیرفته نیست که مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرا نشود حتی اگر بار مالی داشته باشد.

آقاعلیخانی افزود: دستگاه‌های نظارتی اگر نسبت به مصوبات ستاد تسهیل صحبتی دارند باید مستقیم با دبیرخانه ستاد در استان یا وزارت صمت مکاتبه کنند.

وی بیان کرد: دادستان کل کشور اعلام کرده است، مصوباتی که از ستاد اجرا نمی‌شود، باید توسط دستگاه مربوطه مواخذه شوند.

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: اگر مصوبات ستاد اجرا نشود به طور حتم کار قضایی صورت می‌گیرد.

آقاعلیخانی افزود: تاکنون با برخی دستگاه‌هایی که برای واحدهای تولیدی مانع ایجاد کرده‌اند، کنار آمدیم اما امسال یکی دو واحد از این واحدها به دستگاه قضا معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: پارسال در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ۸۵ مصوبه عملیاتی شد و در دبیرخانه ستاد نیز ۱۰۲ مصوبه اجرایی شده است.

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: باید از مشکلات عبور کرد و کشور هم شرایط خاص دارد و قانونگذار به جایی رسیده که مشکلات بخش خصوصی برطرف شود و تمام ظرفیت خود را در این جهت بکار گرفته است.

آقاعلیخانی افزود: ستاد رفع موانع تولید، مانیتور مشکلات کشور است و می‌بیند که بخش خصوصی چه بلایی سرش می‌آید و چگونه این بخش درحال آب شدن است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری که دولتی‌ها، راه را برای فعالیت بخش خصوصی باز کنند، گفت: فضا باید برای فعالیت بخش خصوصی و حمایت از آن بیش از گذشته فراهم شود تا این بخش توسعه یابد.

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه حمایت از صنایع را برعهده دارد و باید در حوزه تولید هرچه انرژی دارد وارد میدان کند.

در این نشست شماری از صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی استان مشکلات و موانع پیشرو را در بخش زمین، صدور مجوز، تاسیسات، تسهیلات و قوانین عنوان کردند.

سه هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha