کد خبر 204025
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

نماینده مهاباد در مجلس در گفتگو با «حیات»؛

طالبان عرف همسایگی بلد نیست/ کشورهای غربی  طالبان را ابزار دست خود کرده اند

طالبان عرف همسایگی بلد نیست/ کشورهای غربی  طالبان را ابزار دست خود کرده اند

محمودزاده گفت: طالبان نباید کاری کند که سبب تنش با ایران شود، اگر ایران نباشد، طالبان چگونه می خواهد کالاهای اساسی خود را تامین کند؟

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در رابطه با تحرکات اخیر در مرزهای ایران و افغانستان با تاکید بر توطئه دشمن گفت: کشورهای غربی  طالبان را ابزار دست خود کرده اند و قصد دارند با تحریک این گروهک امنیت این کشور با مرزهای همسایگان را به خطر بیندازند.

وی عنوان کرد: هیچ کشور دنیا طالبان را به رسمیت نشناخته است یکی از دلایلی هم که آنها جرئت حرف زدن مقابل ایران و دست زدن به کارهای تنشی و حمله به مرزبانی های ایران پیدا کردند این است که سال گذشته مسئولین دیپلماسی کشورمان بیش از حد به آنها بها دادند.

محمودزاده تاکید کرد: لازم است که دولت به ویژه وزارت امورخارجه در بحث تعامل با این گروهک تجدید نظر کرده و اجازه ندهد که آنها خون جوانان ما را بر زمین بریزند و خانواده ها را داغدار کنند.

وی اظهار کرد: برای اینکه طالبان دیگر نتواند چنین اقدامات خرابکارانه ای را در قبال ایران انجام دهد باید برخوردی قاطع و بازدارانده در تمامی حوزه های امنیتی و اقتصادی را اجرا کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکثر کالاهای اساسی افغانستان از سوی ایران تامین میشود، حدودا ۸ میلیون تبعه افغانی در ایران با آرامش کار و زندگی می کنند و کسی به حقوق شان تجاوز نمی کند ولی متاسفانه طالبان عرف همسایگی بلد نیست.

محمودزاده گفت: طالبان  نباید کاری کند که سبب تنش با ایران شود، اگر ایران نباشد، طالبان چگونه می خواهد کالاهای اساسی خود را تامین کند؟ مگر اینکه کشورهای غربی به صورت پشت پرده کمک هایی داشته باشد. پس لازم است که طالبان وارد تنش با ایران نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha