کد خبر 204001
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

میرسلیم در گفتگو با «حیات»؛

به هر قیمتی که شده باید تولید داخلی را افزایش دهیم/ مردم مقصرند که با خودروهای داخلی به جاده می روند

به هر قیمتی که شده باید تولید داخلی را افزایش دهیم/ مردم مقصرند که با خودروهای داخلی به جاده می روند

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تصادفات و خطراتی که پیش می آید به کیفیت خودروهای ما مربوط نیست بلکه جاده ها وضعیت نامناسبی داشته  و از سوی دیگر خود راننده نیز بی دقتی می کنند.

سید مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در رابطه با مناظره اخیرش در خصوص صنعت خودرویی  با بیان اینکه خودروی ۲۰۶ کوچک و سبک و برای مصارف داخل شهری مناسب است، گفت: خودروهای داخلی میتوانند در دسترس مردم قرار گیرند زیرا کوچک هستند و میتوان در داخل شهر از آن استفاده کرد ولی طبیعتا ایمنی کمتری را در خارج از شهر و جاده دارند.

مردم مقصرند که با خودروهای داخلی به جاده می روند

 وی افزود: خودروهای شاسی بلند مخصوص جاده ساخته شده اند ولی با توجه به اینکه مردم توان خرید خودروی گران قیمت ندارند برای همین خودروهای داخلی با هزینه کمتر عرضه می شوند ولی متاسفانه مردم از این خودروها برای مصارف برون شهری و جاده ای نیز استفاده می کنند البته باید معاینه فنی را نیز جدی بگیرند.

میرسلیم عنوان کرد: تصادفات و خطراتی که پیش می آید به کیفیت خودروهای ما مربوط نیست بلکه جاده ها وضعیت نامناسبی داشته  و از سوی دیگر خود راننده نیز بی دقتی می کنند.

به هر قیمتی که شده باید از تولید داخلی حمایت کنیم

وی با تاکید به حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: ما اگر از تولیدات داخلی حمایت نکنیم مجبور می شویم که از خارج جنس وارد کنیم که در این صورت تولید ناخالص داخلی ما افزایش پیدا کرده و ارزش پول ملی مان کاهش می یابد پس به هر قیمتی که شده باید تولید داخلی را افزایش دهیم.

خودروسازی کشور باید از مدیریت دولت جدا شود

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا تحقیق و تفحص از خودروسازان که  قرار بود در دستور کار مجلس قرار گیرد به تعویق افتاده است؟ گفت: به دلیل زیاد بودن طرح های تحقیق و تفحص در مجلس بعید به نظر می رسد که به زودی بتوان از این دو شرکت تحقیق و تفحص کرد. به نظر بنده تحقیق و تفحص های قبلی به اندازه کافی روشن  بوده که شاید دیگر نیازی به تحقیق و تفحص جدید نداشته باشیم.

میرسلیم تاکید کرد: خودروسازی کشور باید از مدیریت دولت جدا شود هیچ دلیلی ندارد که شرکت خودروسازی که اکثریت سهام خصوصی داشته و دولت فقط سهم اندکی دارد توسط دولت اداره و مدیریت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha