کد خبر 203890
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

سرنوشت غم‌انگیز خانم وکیل در ازدواج فیس‌بوکی

سرنوشت غم‌انگیز خانم وکیل در ازدواج فیس‌بوکی

خانم وکیلی که به ‌دنبال آشنایی با یک مرد در فیس‌بوک با او ازدواج کرده بود، غم‌انگیزترین ماجرای زندگی‌اش را تجربه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، خانم وکیلی که به ‌دنبال آشنایی با یک مرد در فیس‌بوک با او ازدواج کرده بود، غم‌انگیزترین ماجرای زندگی‌اش را تجربه کرد. این خانم وکیل 40 ساله با مراجعه به دادگاه خانواده شماره 2 ولنجک و ارائه دادخواستی به قاضی پرونده گفت: تا روزی که درخانه پدری زندگی می‌کردم دختری شاد و سرشار از آرامش بودم اما پنج سال پیش درگیر یک رابطه احساسی شدم و تصمیم عجولانه‌ای گرفتم که غرورم را شکست و مرا به مرز پوچی و بی‌هدفی کشاند.

این دخترجوان که پشیمانی در چهره‌اش نمایان بود، ادامه داد: یک دورانی دختر درسخوان خانواده بودم. چندین خواستگار برایم آمد که موقعیت اجتماعی خوبی داشتند، اما با سختگیری‌های بیش از حد به آنها جواب رد دادم و خیلی مصمم ‌گفتم فعلاً می‌خواهم ادامه تحصیل بدهم. دوران تحصیل و دانشگاه به سرعت گذشت. در رشته حقوق فارغ‌التحصیل و در کار وکالت مشغول شدم.  با گذشت زمان تعداد خواستگاران دلخواهم کم شد. در همین اوضاع و احوال بود که در فضای مجازی(فیس‌بوک) با پسری به نام رامین که مهندس کامپیوترو ساکن کشور بلژیک بود، آشنا شدم. رامین می‌گفت با توجه به اینکه درغربت زندگی می‌کند، دنبال یک شریک خوب و شایسته برای زندگی‌اش است. ارتباط ما در فضای مجازی نزدیک به 6 ماه طول کشید. رامین نسبت به من ابراز علاقه‌مندی کرد و پیشنهاد ازدواج داد. حسابی اسیر احساسات هیجانی شده بودم. موضوع را با پدرو مادرم درمیان گذاشتم، والدینم راضی نبودند و متأسفانه با وجود مخالفت خانواده‌ام به خواستگاری پسر مورد علاقه‌ام جواب مثبت دادم. از آنجا که رامین در ایران سکونت نداشت و پناهنده کشور بلژیک بود با پدرش هماهنگ کرد و در استانبول به وی وکالت داد تا من به عقدش دربیایم. بدین ترتیب مقدمات عقدمان در تهران فراهم شد و با 110 سکه بهار آزادی با وی پیمان زندگی بستم.  بنابراین قرار شد که او مقدمات اقامت مرا در کشور بلژیک فراهم کند، بعد از عقدمان از طریق تلفن و شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط بودیم و هربار از وی درباره اقامتم سؤال می‌کردم؛ می‌گفت پیگیر کارهایم است اما با گذشت 4سال و نیم وعده، سرانجام در اسفندماه سال گذشته ارتباط تلفنی و مجازی رامین با من قطع شد. چندین بار با او تماس گرفتم، او اما جوابگو نبود تا اینکه برایم پیام گذاشت و به خاطر اینکه قادر به گرفتن اقامت برایم نشده است، خواست حلالش کنم.  با دیدن این پیام شوکه شدم و... برای چندمین بار شماره وی را گرفتم اما پاسخی دریافت نکردم و اکنون با گذشت 5 سال از این ماجرا به دادگاه آمده‌ام تا به صورت غیابی از همسرم جدا شوم. حالا می‌فهمم چقدر اشتباه کرده‌ام. رامین آن فرد شایسته‌ای نبود که فکرش را می‌کردم. حالا درخواست طلاق غیابی از همسرم را دارم و از این بلاتکلیفی خسته شده‌ام.

ازدواج اینترنتی

 دکتر اقلیما استاد دانشگاه در زمینه ازدواج‌های اینترنتی به خبرنگار ما گفت: ازدواج‌های اینترنتی در دنیای آشفته این روزها به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های جوانان تبدیل شده است.

وی افزود: در گذشته ازدواج‌ها با دخالت مستقیم خانواده‌ها صورت می‌گرفت و دختران و پسران کمترین نقش را در انتخاب همسر خود ایفا می‌کردند، اما رفته رفته این ازدواج‌های سنتی شکلی جدید به خود گرفته و مکان‌هایی مثل دانشگاه، محل کار، فضای مجازی و... باعث ایجاد آشنایی بین دختران و پسران شده است و نقش خانواده‌ها، بسیار کمرنگ شده و اولویت انتخاب با فرزندان است.

 بنابراین گسترش شبکه‌های اجتماعی در زندگی افراد و وابستگی زیاد به فضای سایبری سبب شده که این روزها شاهد عرصه جدیدی از ازدواج‌های ناموفق باشیم که آن را ازدواج اینترنتی می‌نامند، اما نکته حائز اهمیت این است که ازدواج اینترنتی موفق نیز داریم یا خیر؟ بیشتر نگاه‌ها به ازدواج‌های اینترنتی منفی است و حتی از نظر روانشناسان درصد بالایی از این نوع ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌شوند، اما اگر افراد برای داشتن یک ازدواج اینترنتی موفق از یک مشاوره ازدواج که از شرایط ازدواج اینترنتی موفق آگاهی دارد، کمک بگیرند و عجولانه تصمیم‌گیری نکنند تا از دنیای مجازی خارج شوند و در دنیای واقعی یکدیگر را بشناسند، می‌توانند یک ازدواج موفق داشته باشند.

بنابراین معیارهای ازدواج اینترنتی موفق باید منطقی و آگاهانه صورت بگیرد، چرا که در فضای سایبری امکان دروغ و ساختن شخصیت‌های خیالی بسیار زیاد و ساده است و شبکه‌های اجتماعی برای بعضی‌ها در ظاهر کمک‌کننده است، اما می‌تواند آسیب‌زا هم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha