کد خبر 203859
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

تجلیل از تولیدات سینمای دفاع مقدس و اهدا نشان درجه یک هنری

تجلیل از تولیدات سینمای دفاع مقدس و اهدا نشان درجه یک هنری

نخستین «گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس» با تجلیل از آثار سینمای دفاع مقدس و اهدا نشان درجه یک هنری به هنرمندان این عرصه برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ نخستین «گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس» در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی و جمعی از فیلمسازان انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را محمود گبرلو برعهده داشت، بخشی از مستندهای شهید آوینی و صحبت‌های مرحوم نادر طالب‌زاده درباره سیدشهیدان اهل قلم پخش شد و سپس اولین بخش برنامه با حضور رسول صدرعاملی، و محمدمهدی عسگرپور که مربوط به تجلیل از «جمال شورجه» کارگردان سینمای دفاع مقدس بود، برگزار شد. 

در ادامه گبرلو نام «احمدرضا معتمدی» را به عنوان شخصیت دیگری که قرار بود تجلیل شود نام برد و گفت: البته آقای معتمدی به‌دلیل کسالت در این مراسم حضور ندارند و هدیه او به پیشنهاد جمال شورجه به میرعلایی تحویل داده شد تا تقدیم او شود.

بخش دیگر این مراسم مروبط به تجلیل از «محمد کاسبی» بود؛ گبرلو در معرفی این سینماگر گفت: عزیز دیگری که قرا بود در این مراسم تجلیل شود، یکی از بنیان‌گذاران حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است. او یکی از موسسین هنرهای نمایشی است که فیلم‌های بسیار درخشانی را بازی، کارگردانی و نوشته است؛ او محمد کاسبی است که هرکجا که هست، سلامت باشید. ما تا آخرین لحظه تلاش کردیم که ایشان در جمع ما حضور داشته باشند که مسیر نشد. 

مجری این گردهمایی به نقل قولی از محمد کاسبی پرداخت و گفت: شنیده‌ایم که آقای کاسبی گفته‌اند «دیوانه چشمان حاج قاسم سلیمانی هستم» و من هم اعلام می‌کنم ما هم دیوانه چشمان شما هستم.

سپس، «محمدرضا ایرانمنش» که نزدیگ به ۲۰ فیلم سینمایی با دفاع مقدس بازی کرده بودند، تجلیل شد. بخش دیگر این مراسم اختصاص به تجلیل از جمشید هاشم‌پور بود.

گبرلو در معرفی او گفت: تقدیر از دوست داشتنی‌ترین بازیگر سینمای ایران است؛ کسی که در دهه ۷۰ ستاره سینما بود، جمشید هاشم‌پور. او در ۱۵۰ فیلم سینمایی بازی کرده است.

در ادامه، احمد میرعلایی، احمدنجفی و ابوالقاسم طالبی روی صحنه آمدند تا از همسر حمید آخوندی و علی رحیم‌پور فرزند مرحوم رحیم رحیم‌پور تهیه کنندگان آثار دفاع مقدس تجلیل کنند.

در ادامه، مسعود ده‌نمکی، مصطفی رزاق‌کریمی، محمد نادری، محمد حمیدی‌مقدم و مهدی آذرپدار روی صحنه آمدند تا از سینماگران جوان عرصه دفاع مقدس تجلیل کنند و از محمد علیزاده، مرتضی علیزاده و مجتبی اسپنانی کتجلیل شد. سپس از مرتضی شعبانی و ساسان فلاح فر و امیرحسین نوروزی تقدیر شد.

در بخش دیگری مجید شاه‌حسینی، محمد خزاعی، محمدمهدی اسماعیلی روی صحنه آمدند و از عوامل فیلم‌های سینمای دفاع مقدس که در سال گذشته تولید شده بود، تجلیل کردند. در پایان نشان درجه یک هنری به آرش قاسمی برای صداگذاری؛ محمدرضا شجاعی برای طراحی صحنه؛ محمدرضا شرف‌الدین برای جلوه‌های ویژه و مجتبی راعی فیلمساز تقدیم شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha