کد خبر 203846
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در دیدار با رئیس مجلس صربستان:

حرف‌های زیادی برای روشن شدن نقش دین و تأثیر آن در آینده جهان وجود دارد

حرف‌های زیادی برای روشن شدن نقش دین و تأثیر آن در آینده جهان وجود دارد

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به موضوع سومین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت کلیسای ارتدوکس صربستان تحت عنوان «دین و جهان معاصر» تأکید کرد: حرف‌های زیادی برای روشن شدن نقش دین و تأثیر آن در آینده جهان وجود دارد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری گفت‌وگوی ادیان در جریان سفر خود به صربستان به همراه امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی کشورمان، رضایی، کاردار سفارت، خانم زهرا رشیدبیگی، رئیس اداره ارتدوکس مرکز گفت‌وگوی ادیان با ولادیمیر اورلیچ، رئیس مجلس صربستان دیدار کرد.

در این دیدار که ذکورلیچ، معاون مجلس و نماینده مسلمانان بوشنیاک و رئیس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران حضور داشتند، ولادیمیر اورلیچ، رئیس مجلس صربستان با ابراز خرسندی از برگزاری گفت‌وگوهای دینی به روابط خوب دو کشور اشاره کرد.

وی افزود: برگزاری همایش بانوان تأثیرگذار در تهران و شرکت بانوی اول صربستان و افتتاح گوشه صربستان در کتابخانه ملی و از سوی دیگر نقشی که رایزنی فرهنگی ایران در توسعه روابط فرهنگی دو کشور دارد، نمونه‌هایی از همکاری‌های خوب دو کشور در زمینه‌های فرهنگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری دور سوم گفت‌وگوهای دینی با کلیسای ارتدوکس صربستان گفت: موضوع گفت‌وگوهای این دوره «دین و جهان معاصر» است و حرف‌های زیادی برای روشن شدن نقش دین و تأثیر آن در آینده جهان وجود دارد.

وی سلام‌های گرم رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و دعوت ایشان از رئیس مجلس صربستان را به آقای اورلیچ ابلاغ کرد و با اشاره به فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح کرد: این سازمان متولی برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در سطح بین‌المللی است و ما در قالب انعقاد موافقتنامه‌های فرهنگی در پی گسترش روابط با کشورهای مختلف از جمله کشور دوست صربستان هستیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابراز امیدواری کرد که همکاری میان کمیسیون‌های تخصصی پارلمان‌های دو کشور گسترش یابد.

وجود ریشه‌های مشترک زبان فارسی و صربی/ ایرانیان مهمان نواز هستند

ذکورلیچ، معاون پارلمان نیز با خیر مقدم به هیأت ایرانی اظهار داشت: وقتی در مورد فرهنگ صربستان صحبت می‌شود به نظر می‌رسد که عبارات و اصطلاحات صربی زیاد است ولی خیلی‌ها نمی‌دانند که ریشه این کلمات، فارسی است و روابط مستحکمی میان دو کشور وجود دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی گفت: ویژگی مثبت روابط دو کشور ایران و صربستان، همکاری در همه زمینه‌ها از جمله پارلمانی است.

وی با اشاره به سفر خود به ایران در قالب هیأت پارلمانی اظهار داشت: در این سفر فرصت داشتم با فرهنگ و سیستم پارلمانی ایران بیش از گذشته آشنا شوم. آنچه بیشتر برای من جالب بود، مهمان نوازی ایرانیان بود و خوشحالم از اینکه شما در پی آماده سازی برنامه سه ساله توسعه مناسبات فرهنگی با صربستان هستید.

رئیس گروه دوستی پارلمانی خاطرنشان کرد: به دلیل همین برنامه‌های فرهنگی بوده است که تعداد نمایندگان گروه دوستی در پارلمان صربستان از 7 نفر به 28 نفر افزایش پیدا کرده است.

بنابر اعلام این خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان ایران در رأس هیأتی بلندپایه از جمهوری اسلامی ایران به دعوت پاتریارک پورفیریه؛ اسقف اعظم صربستان و به منظور شرکت در گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدوکس به صربستان سفر کرده است. دیدار با پاتریارک پورفیریه، خانم مایا گویکوویچ؛ نخست وزیر و وزیر فرهنگ صربستان، مصطفی یوسف اسپاهیچ؛ مفتی بلگراد و نماینده دولت صربستان در وزارت دادگستری و رئیس بخش ادیان آن وزارتخانه از جمله برنامه‌های سفر سه روزه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به صربستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha