کد خبر 205132
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

معاون رئیس سازمان ادیان چین:

آمادگی برگزاری سومین دور گفت‌وگوی دینی با ایران را داریم

آمادگی برگزاری سومین دور گفت‌وگوی دینی با ایران را داریم

خانم ای یانگ در دیدار با نماینده فرهنگی کشورمان در چین درباره برگزاری گفت‌وگوی دینی با انجمن دائوئیسم چین ابراز کرد: آمادگی کامل وجود دارد که سومین دور گفت‌وگوی دینی با مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، محمد مسعود صادقی، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین با خانم ای یانگ، معاون رئیس سازمان ادیان چین در محل این سازمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که سید مصطفی کاشانی، نماینده جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در چین حضور داشت، طرفین اظهار امیدواری کردند که این دیدار زمینه‌ساز همکاری مشترک بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان ادیان چین شود.

صادقی، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در چین نیز ضمن تبریک انتصاب رئیس جدید سازمان ادیان چین ضمن تأکید بر حق آزادی ادیان در همه جهان علی الخصوص چین با این جمعیت از مسلمانان، گزارشی از دیدار ماه گذشته خود با رئیس انجمن اسلامی چین و توافقات صورت گرفته ارائه داد.

وی در خصوص برگزاری دور بعدی گفت‌وگوی دینی با انجمن دائوئیسم چین اظهار داشت: ما تا کنون دو دور مقدماتی گفت‌وگوی دینی با انجمن دائوئیسم چین داشته‌ایم و بنا داریم سومین دور این گفت‌وگوها را در سال جاری برگزار کنیم که در این خصوص نیاز به همراهی و همکاری بیشتری با سازمان ادیان داریم.

کاشانی، نماینده جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در چین ضمن بیان سخنانی پیشنهاد کرد که این گونه جلسات تداوم داشته باشد و این سبب می‌شود سوء تفاهمات احتمالی کاهش یافته و دو طرف در زمینه همکاری‌های گسترده علمی ـ دانشگاهی و دینی بیش از پیش اقدام کنند.

خانم ای یانگ در سخنانی، با اشاره به ادیان توحیدی در چین، نکاتی در خصوص مدارس دینی و بومی سازی ادیان در این کشور مطرح کرد.

وی افزود: همایش بین‌المللی دائوئیسم در ماه سپتامبر در چین برگزار خواهد شد و پس از آن، آمادگی کامل وجود دارد که سومین دور گفت‌وگوی دینی با مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شود، لذا پیشنهاد می‌شود برنامه‌ریزی لازم برای بعد از تاریخ مذکور انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha