کد خبر 203840
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

مالکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات پاسخ داد؛

علت اخذ سهمیه صدور معاینه فنی برتر از برخی مراکز معاینه فنی چه بود؟

علت اخذ سهمیه صدور معاینه فنی برتر از برخی مراکز معاینه فنی چه بود؟

مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی تهران اعلام کرد: مراکز معاینه فنی بر اساس استانداد های تعریف شده سازمان حفاظت محیط زیست رتبه بندی می شوند و براساس این رتبه بندی ها سهمیه صدور معاینه فنی برتر را اخذ می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، تا سال گذشته بسیاری از مراکز معاینی فنی تهران اقدام به صدور معاینه فنی برتر می کردند اما اخیرا سهمه صدور معاینی فنی برتر در پایتخت تنها محدود به 11 مرکز شده است. اقدامی که سبب ایجاد ترافیک و ازدیاد جمعیت در این مراکز خاص است.

شادی مالکی مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات درخصوص علت این تصمیم گیری اعلام کرد: براساس آیین نامه ها و قوانین جاری، مراکزی که اقدام به صدور معاینی فنی برتر می کنند باید تحت نظارت های دو برابری قرار بگیرند. 

وی افزود: در حقیقت مراکز معاینه فنی بر اساس استانداد های تعریف شده سازمان حفاظت محیط زیست رتبه بندی می شوند و براساس این رتبه بندی ها سهمیه صدور معاینه فنی برتر را اخذ می کنند.

مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی تهران با اشاره به عملکرد 11 مرکزی که در حال حاضر اقدام به صدور مجور معاینی فنی برتر می کنند، مطرح کرد: براساس حساسیت ها و استاندارهای سازمان حفاظت محیط زیست، نظارت سختگیرانه بر روی این مراکز درحال انجام است و احتمالا سهمیه صدور معاینه فنی برتر از یک الی دو مرکز این لیست گرفته شود.

مالکی با بیان اینکه الزامات مدنظر حتما باید رعایت شود، تصریح کرد: تمام مجوزها و ممیزی موجود این مراکز توسط سازمان حفاظت محیط زیست صادر می شود.

اما با وجود انتقاد فروان شهروندان تهرانی نسبت به کمبود مراکز صدور معاینه فنی برتر در تهران و وجود ترافیک بسیار در این مراکز، این پرسش مطرح می شود که آیا امکان استقرار بازرسان در مراکز معاینی فنی با هدف افزایش مراکزی که اقدام به صدور معاینی فنی برتر می کنند وجود دارد یا خیر؟

مالکی در پاسخ به این پرسش بیان کرد: با توجه به اینکه صدور مجوز معاینه فنی برتر صرفا منوط به اخذ رتبه مناسب مراکز است این امکان وجود ندارد. چراکه عیوب برخی از مراکز تنها با حضور بازرسان برطرف نمی شود و نواقص مربوط به بحث اورهال تجهیزات است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha