کد خبر 203734
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

تقاضای زیاد، بلیت هواپیما را کمیاب کرد

تقاضای زیاد، بلیت هواپیما را کمیاب کرد

در حالی که با افزایش ۲۹ درصدی نرخ بلیت هواپیما تصور می‌شد که عرضه آن افزایش یابد، اما در حال حاضر شاهد کمیاب شدن بلیت در برخی از مسیرهای پرتردد هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ با نزدیک شدن به تعطیلات خرداد ماه بسیاری از مسافران به دنبال خرید بلیت هواپیما هستند اما با مراجعه به سایت های فروش بلیت با پیام اتمام ظرفیت روبرو می شوند این در حالی است که به گفته بسیاری از مسئولان حوزه هوایی کشور با افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما باید تعداد پروازها و همچنین مجوزهای پروازی افزایش یابد.

 بعد از گذشت حدود یک سال پیگیری شرکت های هواپیمایی، از ۲۹ اردیبهشت ماه قیمت بلیت هواپیما با مصوبه ستاد تنظیم بازار افزایش یافت اما با گذشت یک روز طبق بررسی های که صورت گرفت افزایش نرخ ها در برخی از مسیرها بیش از ۲۹ درصد بود که با ورود سازمان هواپیمایی کشور به این تخلف رسیدگی شد و ایرلاین ها قیمت های جدید را تنها با افزایش ۲۹ درصد در سایت ها بارگذاری کردند.

با این وجود در حال حاضر بسیاری از مسافران از کمبود بلیت هواپیما و نایاب بودن آن گله مند هستند. در همین رابطه قربانی یکی از مسافران مشهد در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از اواخر اردیبهشت ماه به دنبال خرید بلیت هواپیما برای مسیر مشهد بودم اما تاکنون به هر سایت فروش و یا آژانس مسافرتی مراجعه کرده ام نتوانسته ام بلیت هواپیما خریداری کنم.

همچنین حسینی یکی دیگر از مسافران در مسیر شیراز به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به تعطیلی مدارس برای خرداد ماه قصد سفر به شیراز را برای دو روز داشته ایم که از اواسط اردیبهشت ماه به دنبال خرید بلیت هواپیما هستیم و به چند سایت و آژانس مسافرتی مراجعه کرده ایم اما هیچ خبری از بلیت نیست. تنها یک آژانس گفت که بلیت برای اواسط خرداد موجود است که قیمت آن برای هر نفر حدود ۳ میلیون تومان است بنابراین برای ۴ نفر باید حدود ۱۲ میلیون تومان تنها پول بلیت پرداخت کنم.

در همین رابطه جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبق بررسی هایی که صورت گرفته تعداد پروازها از اواسط اردیبهشت ماه تا ابتدای خرداد ماه افزایش یافته است بنابراین این ادعا که ایرلاین ها هواپیماهای خود را وارد خط پروازی نمی کنند یا زمین گیر کرده اند را به صورت کامل رد می کنم.

او می گوید: کمبود بلیت هواپیما به دلیل افزایش تقاضای سفر از طریق بخش هوایی است بنابراین مشکلی از لحاظ کمبود ناوگان هوایی نداریم.

یازرلو بیان کرد: در حال حاضر چندین فروند به ناوگان بخش هوایی کشور اضافه شده و بخش زیادی از ناوگان هم اورهال شده است بنابراین بهانه برای اینکه ناوگان بخش هوایی کم است وجود ندارد البته نیاز ناوگان هوایی  در کشور ۵۵۰  فروند است.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، این سازمان به صورت روزانه تمامی سایت های فروش و توزیع بلیت و همچنین سایت های خود ایرلاین ها را رصد می کند و مواردی که در حوزه اختیارات سازمان هواپیمایی کشور است از جمله برخورد با تخلفات یا گران فروشی را انجام می دهد.

او می گوید:  تعلیق مجوز پرواز و  برخورد با آژانس های مسافرتی که در این حوزه تخلفی انجام داده باشند به صورت مداوم توسط کارشناسان سازمان هواپیمایی کشور انجام می شود. 

یازرلو گفت: در حال حاضر قیمت ها در سایت هواپیمایی کشور و همچنین در سایت انجمن شرکت های هواپیمایی بعد از افزایش ۲۹ درصدی بار گذاری شده است و به هیچ عنوان متقاضیان گران تر از این قیمت بلیتی خریداری نکنند.

طبق پیگیری های صورت گرفته از آژانس های مسافرتی هم مشخص شد که بخشی از این کمبود بلیت ها به دلیل حضور چارترکنندگان و دلالانی است که به صورت عمده در ابتدای هر فصل بخش زیادی از بلیت های هواپیما را در مسیرهای مختلف خریداری کرده و در ایام پیک سال با قیمت های بالا عرضه می کنند.

با توجه به نزدیک شدن به روزهای تعطیل در خرداد ماه باید تمهیدات لازم برای افزایش مجوز پرواز در برخی از مسیرهای پرتردد به شرکت های هواپیمایی داده شود تا مشکلی در عرضه بلیت هواپیما وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha