کد خبر 203691
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

یک شهید، یک درس؛

شهیدان نقطه عطف تاریخند و خونشان تا خدا خدایی می‌کند می‌جوشد

شهیدان نقطه عطف تاریخند و خونشان تا خدا خدایی می‌کند می‌جوشد

در قسمتی از وصیتنامه شهید دهنوی آمده است: «شهیدان نقطه عطف تاریخند و خونشان تا خدا خدایی می‌کند می‌جوشد، پرتو می‌افکند و راه را از چاه باز می‌شناساند و انقلاب ما هم صلاحش خون بود.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید «محمود محسنی‌دهنوی» فرزند «محمدرضا»، 13 خرداد 1341 در اصفهان دیده به جهان گشود. این شهید والامقام 6 خرداد 1361 به فیض شهادت نائل آمد.

در قسمتی از وصیتنامه شهید دهنوی آمده است: «شهیدان نقطه عطف تاریخند و خونشان تا خدا خدایی می‌کند می‌جوشد و پرتو می‌افکند و راه را از چاه باز می‌شناساند و انقلاب ما هم صلاحش خون بود. نمی‌دانم قلمی یا بیانی هست که پیام‌رسان این شهیدان باشد. پیام این سرباز بسیار حقیر و کوچک اسلام و مسلمین این است که مگر نبود ما با سه قدرت مکتب، ولایت فقیه و وحدت کلمه پیروز شدیم. مکتب به ما می‌گوید تمام بهانه را کنار بگذارید و در مقابل فقط و فقط به خاطر خدای یگانه مجاهده کنید. جهاد اصغر و جهاد اکبر. جهاد اکبر با خویش است و جهادی است بزرگ و طاقت‌فرسا، اگر در این جهاد پیروز شدیم در جهاد اصغر پیروزیم و اما اطاعت از ولی‌امر(ولایت فقیه) اطاعتی است نه کورکورانه بلکه از روی آگاهی و بینش کامل و این را می‌توان در امام زمانه خمینی کبیر جستجو کرد و بدون تظاهر و شعار، اطاعت بدون قید و شرط کرد.

هرچه می‌خواهید به خاطر اسلام بخواهید و هرچه می‌گویید برای تحقق توحید (لا اله الا الله) باشد. از ملت ایران می‌خواهم که فقط و فقط از فرامین امام خویش اطاعت کنند، بدون تظاهر و ریا. وحدت کلمه که لازمه‌اش با هم بودن و فانی شدن در مکتب است را حفظ نمایند. در راه مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا آرام ننشینند که هر روز توطئه جدیدی برای این انقلاب جهانی می‌تراشد و نمونه‌های آن (احتکار و درگیری‌های داخلی، حمله نظامی، طبس، طرح کودتا، تشدید نارضایتی‌های درون‌مرزی، جنگ تحمیلی عراق بر ایران و علم کردن گـروه‌های منحرف و فریب خورده) در مقابل ولایت‌فقیه و روحانیت مبارز و تضعیف دولت مکتبی است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha