کد خبر 203615
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

از تحویل۲۳ سند مسکونی خانواده شهدای فاطمیون اسلامشهر تا توانمندسازی ایثارگران ورامین

از تحویل۲۳ سند مسکونی خانواده شهدای فاطمیون اسلامشهر تا توانمندسازی ایثارگران ورامین

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اسلامشهر گفت: در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و خانواده شهدا، ۲۳سند باقیمانده واحدهای مسکونی خانواده شهدای فاطمیون این شهرستان تحویل شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ داود بهارلو در حاشیه مراسم تکریم بزرگداشت شهیدان در مسجد مسلم ابن عقیل شهرستان اسلامشهر از واگذاری ۲۳سند از اسناد باقی مانده منازل مسکونی خانواده شهدای فاطمیون به‌ایشان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت سایر دستگاه ها این اسناد پس از پنج سال تحویل مالکان شد.

وی افزود: خون شهدا همواره نجات بخش کشور طی دوران های مختلف از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، دوران دفاع از حرم های شریف و امنیت ملی بوده است.

رئیس بنیاد اسلامشهر با تاکید بر این که درخت تنومند انقلاب اسلامی با دستان امام خمینی (ره) کاشته و با خون شهدا آبیاری شد و رشد کرد، اظهار داشت: اگر شهدای مدافع امنیت و دیگر شهدای گرانقدر نبودند، انقلاب اسلامی به ثمر نمی رسید و رشد نمی کرد.

بهارلو، شهدای امنیت را جزو مظلوم ترین شهدای تاریخ انقلاب اسلامی دانست و خطاب به خانواده مکرم این شهدا خاطرنشان کرد: فرزندان شما مردانه و با دستان خالی به میدان آمدند، ولی مظلومانه توسط اغتشاشگران به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش با حضور سردار خادم الحسینی رئیس لشگر فاطمیون استان تهران تعداد ۲۳ سند از ۲۴ سند باقی مانده ی منازل مسکونی خانواده شهدای فاطمیون تحویل شد.

توانمندسازی ایثارگران ورامین دستور نشست رؤسای بنیاد و سازمان فنی و حرفه‌ای بود

در نشست مشترک رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان ورامین، راه کارهای توانمندسازی ایثارگران در حوزه اشتغال و کارآفرینی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آزمان کادری در نشست با حسین دژآهنگ رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان ورامین، راه کارهای توانمندسازی ایثارگران در حوزه اشتغال و کارآفرینی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ورامین در این نشست گفت: مهمترین دغدغه ایثارگران اشتغال است ما از تمام ظرفیت‌های درون و برون سازمانی برای اشتغال ایثار گران استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حقوق ایثارگران در «قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران» به صراحت در رابطه با اشتغال قوانینی را وضع کرده است، افزود: دوره‌های مهارت‌آموزی برای آماده کردن ایثارگران متقاضی شرکت در آزمون استخدامی، پیگیری جذب پذیرفته شدگان در نهادها و دستگاه‌های اجرایی دولتی، استفاده از ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی به ایثارگران، ارائه تسهیلات بانکی و حمایت ازایده‌های برتر اشتغال پایدار و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از برنامه‌های امسال اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در حوزه اشتغال است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان ورامین نیز بر آمادگی لازم برای مشارکت در طرح‌های اشتغال زایی و اقدام مشترک در حوزه توانمندسازی و کارآفرینی ایثارگران تأکید کرد.

مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران در سامانه دیدار ثبت شود

مدیرکل مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران از استقبال جامعه هدف از راه‌اندازی سامانه دیدار و پاسخگویی به ایثارگران خبر داد و گفت: مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران در سامانه دیدار بنیاد ثبت شود.

مدیرکل مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران بنیاد شهید در دیدار با رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر ضرورت ثبت مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران در سامانه دیدار اظهار داشت: این سامانه بر اساس تأکیدات رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای استفاده از فناوری‌های نوین، ایجاد ارتباطی سالم و عدالت‌محور با سرعت عمل سریع پاسخگویی به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران راه‌اندازی شد که مزیت بالای آن ارتباط تصویری، تلفنی و غیرحضوری خادمان شهدا و ایثارگران در سطح استانی و مدیران ارشد بنیاد با جامعه ایثارگری سراسر کشور است.

علی افجه ای با بیان اینکه خدمات بنیاد باید قابل دسترس برای ایثارگران باشد، افزود: ارتباط مؤثر و دوسویه، زمینه‌ساز اعتماد ایثارگران است.

وی اضافه کرد: سامانه دیدار، ظرفیت خوبی برای برنامه‌ریزی برای بررسی و حل مشکلات جامعه ایثارگری است که لازم است با اطلاع‌رسانی دقیق به جامعه ایثارگری، ضرورت و اهمیت بهره‌گیری از این سامانه را تبیین کرد و در مجموعه‌های استانی هم باید به سمتی حرکت کنیم که اقدامات و خدمات الکترونیکی شده و ایثارگران نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران نداشته باشند.

عباسعلی رضایی نیز در این نشست با بیان اینکه راه‌های ارتباطی غیرحضوری با ایثارگران در بنیاد شهرستان‌های استان تهران تقویت شده است، تأکید کرد: خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان عزیز، درخواستشان را از طریق میز خدمت مجازی مطرح و اطمینان داشته باشند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha