کد خبر 143077
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

​انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد با سازمان فنی و حرفه‌ای

تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صبح روز سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه با حضور معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منعقد شد.

به گزارش حیات، در این مراسم که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات ساختمان مرکزی بنیاد برگزار شد، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان «رونق تولید» توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: بر این اساس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مساله اشتغال و کارآفرینی ایثارگران را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد.
وی افزود: در راستای تحقق این اولویت، تلاش کردیم تا از همه فرصت‌هایی که در چارچوب قوانین، مقررات و ضوابط وجود دارد و تکالیفی که بر عهده بنیاد و سایر دستگاه‌ها گذاشته‌شده استفاده کنیم تا بتوانیم اهم امور پیش‌بینی‌شده در سال 1398 را به مرحله تحقق برسانیم.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد بابیان این‌که از آمار 95 هزار ایثارگر جویای کار در سال گذشته، حدود 25 هزار نفر مشغول به کار شدند، تصریح کرد: 14 هزار نفر از این عزیزان استخدام دستگاه‌های اجرایی و بیش از 10 هزار نفر نیز درزمینهٔ خوداشتغالی فعال شدند.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد با سازمان اداری استخدامی کشور خاطرنشان کرد: مسئولان این سازمان، دیدگاه مثبتی نسبت به بکارگیری ایثارگران دارند که امیدواریم بتوانیم سهمیه 25 درصد را در قالب ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران محقق کنیم.
وی افزود: مساله مشاوره در مراکز شغلی بنیاد فعال است و محور آموزش نیز در تسهیلات صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران پیش‌بینی‌شده است، ازاین‌رو تصمیم گرفتیم با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وارد مذاکره شده و تفاهم‌نامه‌ای منعقد کنیم تا بتوانیم دریک بازه زمانی، به 4 هزار نفر از ایثارگران آموزش و مهارت‌های تخصصی ارائه دهیم.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد گفت: در قانون تاکید شده که از خدمات سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش استفاده شود، از سوی دیگر این سازمان مرجع رسمی آموزش و مهارت‌های تخصصی در سطح کشور است که مسئولان آن ارتباط خوبی نیز با بنیاد دارند و تفاهم‌نامه فی‌مابین نیز حول محورهای آموزش و مشاوره و اعطای تسهیلاتی به ایثارگران در این زمینه خواهد بود.
لازم به ذکر است پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد در پایان این مراسم در پاسخ به سؤال خبرنگاری درزمینهٔ پرداخت هزینه آموزش توسط ایثارگران به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تخفیف 30 درصدی برای کلاس‌های آموزشی ایثارگران در نظر گرفته است که بخشی از آموزش‌ها رایگان است و مابقی نیز از منابع مالی بنیاد البته برای یک‌بار پرداخت می‌شود.
در ادامه این مراسم سلیمان پاک‌سرشت رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، خدمت به ایثارگران را موجب خیروبرکت برای این سازمان دانست و گفت: ما به‌عنوان یک سازمان آموزشی مأموریت داریم تا جوانان و شاغلین را در مورد نیازهای مهارتی خود توانمند کنیم و آموزش‌هایی را به این عزیزان ارائه دهیم که اثربخش باشد.
وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افتخار می‌کند که همیار آموزشی جامعه ایثارگری است و به‌واسطه جایگاه و ارزش والای ایثارگران، این امر را مبارک و مایه برکت سازمان می‌داند.
پاک‌سرشت با اعلام ویژگی‌های ممتاز این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه اشکال جدیدی از مهارت‌آموزی را در خود جای‌داده که با عنوان طرح کارآفرینی مهارت بنیان معرفی‌شده است، درا ین طرح ایده‌های جامعه هدف توسط ابزارهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به نتیجه می‌رسد، یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این تفاهم‌نامه نیز تنوع در آموزش‌ها بر اساس نظرات کارشناسی مسئولین بنیاد است.
وی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه تاکید شده که گروه هدف آموزش‌های فراگرفته را در محیط کار نیز تجربه کنند، مجموعه تغییرات فعلی در این تفاهم‌نامه، امیدواری را برای تحقق هر چه بیشتر افزایش آمار ایثارگران شاغل ایجاد می‌کند، البته پیشنهاد می‌کنیم که پس از گذشت یک سال از انعقاد تفاهم‌نامه نشستی برای بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای بهتر اندیشیده شود.
گفتنی است در این مراسم حجت‌الله امانی مدیرکل حوزه ریاست بنیاد، بهروز بزرگی مدیرکل ارتباطات و مراجعات بنیاد، سردار حسن‌زاده مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد، علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد و سایر مدیران اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد و مسئولین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور حضور داشتند./ایثار

برچسب‌ها