کد خبر 203606
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

سه فروند مغروقه در اروندرود خارج‌سازی می‌شود

سه فروند مغروقه در اروندرود خارج‌سازی می‌شود

 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت:سه مغروقه با احتمال خطر برای دریانوردی ایمن در آبراه اروند طی سالجاری خارج‌سازی خواهند شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ علی عسکری یکشنبه در جریان بازدید از اروندرود در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: مکاتبات لازم از طریق مبادی ذیربط با طرف عراقی برای خارج سازی تمام مغروقه‌های باقی‌مانده اروندرود در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه وجود مغروقه‌ها در طول آبراه اروندرود برای دریانوردی ایمن خطرات احتمالی ایجاد کرده است گفت: تعداد این مغروقه‌ها سه مورد هستند که بزرگترین آنها از جنگ تحمیلی در نزدیکی اسکله خانیان بجا مانده که یکی از کم‌عرض‌ترین و خطرناک‌ترین نقاط این آبراه را به وجود آورده است.

عسکری بیان‌کرد: در صورت لایروبی ۱۱ میلیون متر مکعب از نقاط بحرانی اروندرود، امکان تردد شناورها تا آبخور۸.۵ متر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: لایروبی اروندرود همیشه از موضوعات مهم منطقه برای رونق بندر و تردد شناورها به حساب می‌آید که در برخی نقاط نیاز به همکاری طرف عراقی دارد.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha