کد خبر 203599
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

۷۰ کارگاه دانش‌بنیان با ۵۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دستاورد ۱۵ رویداد ملی «تا ثریا» است

۷۰ کارگاه دانش‌بنیان با ۵۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دستاورد ۱۵ رویداد ملی «تا ثریا» است

معاون بنیاد تعاون بسیج گفت: راه‌اندازی ۷۰ کارگاه با اشتغالزایی برای ۵۱۱ نفر با سرمایه‌گذاری ۵۸ میلیارد و ۷۳۳ میلیون تومان طی ۱۵ ماه از دستاوردهای برگزاری ۱۵ رویداد ملی «تا ثریا» است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سردار محمد حسین بابایی روز یکشنبه در رویداد ملی «تا ثریا» در سالن اجتماعات مجتمع شهید کلاهدوز شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر استان سمنان افزود: استان تهران با ۶۳ طرح بیشترین طرح‌ها را در بین استان‌های کشور در طرح ملی «تا ثریا» ارائه کرده است.

وی افزود: مرحله‌بندی کار دانش‌بنیان‌ها ۹ مرحله را شامل می‌شود که بسیج در مرحله‌های ۲ تا پنج فرد مبتکر را کمک می‌کند تا به محصول دست یابد و از مرحله ۶ به بعد شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج مبتکر را حمایت می کند تا محصول نهایی وارد بازار شود.

وی بیان کرد: سمنان شانزدهمین استان میزبان رویداد ملی «تا ثریا» است و الگوی اساسی این بنیاد راهبری و حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای ایجاد زنجیره تولید تا فروش است.

سردار بابایی تصریح کرد: بنیاد تعاون بسیج برای اینکه مردم را وارد عرصه‌های مختلف مانند پزشکی، صنایع‌دستی، کشاورزی، گردشگری، صنعتی و معدنی کند، تشکیل شده است.

وی با اشاره به مساله فقدان عدالت در نقاط مختلف در بخش سرمایه‌گذاری و حمایت از دانش‌بنیان‌ها در کشور، افزود: رویداد ملی «تا ثریا» زمینه صحیح استفاده از منابع ملی و استانی را در این زمینه فراهم می‌کند.

معاون بنیاد تعاون بسیج تصریح کرد: رویداد ملی «تا ثریا» در جریان تبدیل ایده و مساله تا تولید محصول کاربردی و مورد نیاز جامعه از دانش‌بنیان‌ها حمایت می‌کند.

ضرورت حمایت علمی و مالی از دانش‌بنیان‌ها

دبیر علمی رویداد ملی «تا ثریا» در استان سمنان گفت: ١۴ طرح برتر از ۳۰ طرح دانش‌بنیان رسیده به دبیرخانه این رویداد انتخاب شد.

محسن محمدنژاد افزود: ضمن هماهنگی با پارک علم و فناوری استان سمنان و پارک دانشگاه سمنان، ۳۰ طرح دانش بنیان توسط دبیرخانه رویداد دریافت شد.

به گفته محمدنژاد، پنج سرمایه گذار ملی از قبیل دانشمند، سازمان اقتصادی کوثر، مرکز رشد دانشگاه تهران، آستان قدس رضوی، مس سرچشمه و سرمایه گذاران داخلی استان سمنان مانند شرکت شهرک ها، اتاق بازرگانی، بانک کارآفرینی امید، صنایع و معادن استان، عقاب‌افشان و آریاترانسفو، در این رویداد حضور دارند.

دبیر رویداد ملی تا ثریا در استان سمنان با اشاره به پیش‌بینی تفاهم هایی برای همرسانی سرمایه گذاران و حمایت از شرکت های دانش‌بنیان در این رویداد، اضافه کرد: حمایت از دانش‌بنیان‌ها در این رویداد در قالب حمایت های مالی، تسهیلاتی، مشاوره و کارگاهی(مِنتوری) درنظر گرفته شده است که حمایت فنی و علمی می‌تواند از سوی دانشگاه ها و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باشد و در بخش مالی اعتباری، حمایت سرمایه‌ای مدنظر است.

پیش از دولت سیزدهم، استان سمنان ٧٠ شرکت دانش‌بنیان داشت که اکنون با افزایش ١٠٠ درصدی به ١۴٢ شرکت رسیده است.

استان سمنان دارای ۲ پارک علم و فناوری و حدود ٧٠ هزار دانشجو است. از سوی دیگر، سمنان یکی از استان‌های صنعتی و قطب اقتصادی شرق کشور محسوب می‌شود و پیوند این ٢ حوزه می‌تواند در پیشبرد اشتغال و توسعه علمی کشور نقش‌آفرین باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha