کد خبر 152030
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

استقبال از ایده‌های خلاق و استارت‌آپ‌های شاهد و ایثارگر در نمایشگاه «عصر امید»

استقبال از ایده‌های خلاق و استارت‌آپ‌های شاهد و ایثارگر در نمایشگاه «عصر امید»

عادل مهری گفت: برای برگزاری رویداد و حمایت از استارت‌آپ‌های استانی «خانه‌‌های خلاق» را در دستور کار قرار داده ایم، این خانه‌های خلاق در استان‌ها می‌تواند طرح‌های استارت‌آپی را تحت حمایت و پوشش خود قرار دهد و در نهایت تبدیل یا معرفی به شرکت‌های سرمایه گذار کند.

عادل مهری  مدیر کل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر روز سه‌شنبه 10 خرداد ماه در نمایشگاه رویداد ملی «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی مصلی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حیات طیبه با بیان اینکه «سومین سالی است که توانسته‌ایم در حمایت از طرح‌های  استارت‌آپی و شرکت‌های دانش بنیان در مرکز دانش پژوهان فعالیت داشته باشیم»، عنوان کرد: شرکت در رویدادها، نمایشگاه‌ها و همچنین فضاهای مشابه آن، هم در سطح بین‌المللی مثل اینوتکس و هم در سطح ملی بحث دانشگاه آزاد یا پارک‌های علمی فناوری می‌تواند یکی از اقدامات لازم برای حمایت از طرح‌های استارت‌آپی یا شرکت‌های دانش بنیان ایثارگران باشد.

مدیر کل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بیان کرد: امسال در این مجموعه 10 استارت‌آپ که در رویدادهای دوسال گذشته شرکت و رتبه کسب کردند داریم. ایده‌های خوب این عزیزان هرجا که ارائه شده  بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این نشان می‌دهد که اگر به ایثارگران ما بها داده شود و فضای خوبی بگیرند می‌تواننددر اشتغال‌زایی خود و اطرافیان‌شان راه گشا باشند.

وی افزود: با محوریتی که ما در مرکز دانش پژوهان برای ثبت نام و هدایت این عزیزان داشتیم در بحث حل مشکلات ایثارگران و رفع نیاز سازمانی متمرکز شدیم. در واقع صرفا ایثارگر بودن را دیگر ملاک قرار ندادیم و آنها حتما باید براساس یک نیاز و درخواستی مواردشان را ثبت کنند. 

مهری افزود: حضور ما در این مکان و موقعیت‌های مشابه آن باعث می‌شود که دوستان به فضاهای پارک های علمی فناوری، شرکت‌های شتاب دهنده سرمایه گذار و فضاهایی ریسک‌پذیر معرفی شوند. یکی از مهم‌ترین بحث‌های حمایتی معرفی این عزیزان است برای اینکه بتوانند در فضاهای اقتصادی فعال باشند. سازمان اقتصادی کوثر، بانک دی، سازمان سیاحتی کوثر ، متناسب با موضوعاتی که دارند اقدامات حمایتی را دریافت می‌کنند، از صندوق اشتغال کارآفرینی که همیشه در کنار ما بودند تشکر می‌کنم که با معرفی مجموعه به دریافت وام و تسهیلات موفق شدند. به هر صورت ما یک پازلی را باید در کل بنیاد  داشته باشیم و ما مسئول هستیم که افراد را شناسایی، معرفی و هدایت کنیم  تا به درجه‌ای برسند که در نهایت تبدیل به سرمایه‌گذاری شود. به طبع آن خودشان یا واحدهای بنیاد می‌توانند روی آنها سرمایه گذاری و تسهیلات دهند و به درجه ای که می‌خواهند برسند.

مدیر کل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر تصریح کرد: یکی از اقداماتی که برای سال جاری بنا گذاشتیم این است که در استان ها برای برگزاری رویداد و حمایت از استارت‌آپ‌های  استانی خانه‌‌های خلاق را در دستور کار خود  قرار دادیم این خانه های خلاق در استان ها در هر تعدای که باشند می‌تواند طرح‌های استارت‌آپی که در استان مطرح است تحت حمایت و پوشش خود قرار دهد و در نهایت تبدیل یا معرفی به شرکت‌های سرمایه گذار کند. امیدوارم  بستر مناسبی ایجاد کند برای اینکه  طرح‌های استارت‌آپی تبدیل  به شرکت‌های دانش بنیان شود.

لازم به ذکر است، نمایشگاه رویداد ملی «عصر امید» از هشتم تا یازدهم خرداد ماه در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود و 10 تیم استارت‌آپی عضو مرکز رشد و نوآوری شاهد مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر آخرین دستاوردهای علمی و فناوری خود را در این نمایشگاه ارائه می‌دهند.

انتهای گزارش/

برچسب‌ها