کد خبر 203514
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

رادیو زیارت ابعاد جهانی دارد/ هم افزایی سراسری بین شبکه‌های رادیویی

رادیو زیارت ابعاد جهانی دارد/ هم افزایی سراسری بین شبکه‌های رادیویی

معاون صدای رسانه ملی گفت:اگر چه رادیو زیارت در مشهد واقع شده است، اما ابعاد جهانی دارد و مخاطبان در سراسر جهان می‌توانند شنونده این شبکه رادیویی باشند. 

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی با تاکید بر اینکه ارادتمندان امام رضا (ع) در سراسر جهان می‌توانند از بستر اینترنت شنونده شبکه رادیویی زیارت باشند، گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی و زندگی اهل بیت (ع) از اهداف ایجاد رادیو زیارت است، اگرچه رادیو زیارت در مشهد واقع شده است، اما ابعاد جهانی دارد و مخاطبان در سراسر جهان می‌توانند شنونده این شبکه رادیویی باشند. 

بخشی زاده خاطرنشان کرد: تهیه برنامه‌های رادیویی حول محور زیارت امام هشتم علیه السلام و سیره رضوی حقی بر گردن رسانه است و در زمینه معرفت افزایی رسانه باید تعریف و جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، کلانشهر زیارتی مشهد سالانه میزبان بیش از ۴۰میلیون زائر است که می‌تواند به خوبی در زمینه اهدافش نقش آفرینی کند. رادیو زیارت در تلاش است تا اطلاعات و نیازهایی که تمام زائران ایران از آغاز سفر تا انتها با آن روبه‌رو می‌شوند را پاسخگو باشد.

وی عملکرد رادیو زیارت را موفق ارزیابی کرد و افزود: رادیو زیارت پنج مولفه دارد که همه دست به دست هم داده اند تا این رادیو را موفق ارزیابی کنیم، ان شاء الله که از دیدگاه مخاطب هم موفق است. اولین محور در این موفقیت را می‌توانیم مدیریت منسجم و هوشمند نام ببریم، مدیری که ابعاد کار را در دست دارد در دریای کار گم نمی‌شود، همه عاقلانه و عالمانه کار می‌کنند. دومین ویژگی اش نیروی انسانی منسجم و آگاه به کار است. 

معاون رسانه ملی سومین مولفه در موفقیت رادیو زیارت را پشتیبانی علم و پژوهش در برنامه‌ها دانست و یادآور شد: علم و پژوهش تنها منحصر به پژوهش‌های دانشگاهی نمی‌شود، بلکه این‌ها را به زبان برنامه تبدیل کردن هنر است؛ این مفصل بندی که برنامه سازان می‌کنند و مطالبی که ابتنا آن پژوهش است را به زبان برنامه بیان می‌کنند که یک کار هنری است.

بخشی زاده تصریح کرد: همه این‌ها اتفاق نمی‌افتد جزء آموزش مستمر، رادیو زیارت یک رادیو یادگیرنده است، در عین حالی که برای آحاد مردم یاد دهنده است، خودش یک سازمان یادگیرنده به واسطه آموزش‌های مستمر است. محور پنجم این موفقیت را می‌توان تجهیزات و تکنولوژی دانست، اینکه شما توانسته اید به سراسر جهان پیام را برسانید به امید خدا با یک اهتمام، همفکری و تعامل بیشتر می‌توانیم رهاورد بیشتری داشته باشیم. 

هم افزایی سراسری بین شبکه‌های رادیویی

بخشی زاده در ادامه صحبت هایش به هم افزایی سراسری بین شبکه‌های رادیویی اشاره کرد و افزود: می‌توان برای رساندن مطالب بویژه در ایام خاص که رادیو محرم یا رادیو اربعین و... را راه اندازی می‌کنیم، در رساندن مطالب استفاده بیشتری از آنتن‌های سراسری شود، این‌ها می‌توانند با رادیو زیارت مکمل و متمم باشند. ما در رادیو ۱۰ کارگروه تخصصی تشکیل داده ایم و تمام شبکه هایمان در این کارگروه‌ها هستند؛ شبکه معارف ما که مسئولیت معارف را بر عهده دارد، به عنوان یک بازوی معارفی معاونت است. همه شبکه‌ها با سیاست گذاری که به صورت متمرکز انجام می‌شود، منطبق هستند. در حوزه مطالب سیاسی با مسئولیت رضا کوچک زاده، مدیر رادیو گفتگو موارد مربوط به سیاست را معاونت پیش می‌برد. در حوزه اقتصاد با محوریت شبکه رادیویی اقتصاد مسائل اقتصادی در این حوزه پیگیری می‌شود و...

به گفته معاون صدای رسانه ملی، این کارگروه‌ها علاوه بر اینکه خوراک برای شبکه‌ها تهیه می‌کنند، هم افزا هم هستند و با هم در یک هم افزایی خاصی مسائل را پیگیری می‌کنند. اما این‌ها چه وجهی می‌تواند با رادیو زیارت داشته باشد؛ در حال حاضر ابعاد معارفی رادیو زیارت را بیشتر رادیو معارفی‌ها می‌توانند مد نظر قرار دهند یا ابعاد اقتصادی رادیو زیارت در رادیو اقتصاد یا ابعاد فرهنگی زیارت با شبکه رادیویی فرهنگ و... باز هم ما می‌توانیم یک درهم تنیدگی منطقی را ایجاد کنیم که یقینا هم افزا و به هم افزایی ما کمک خواهد کرد. منطقی است که خودمان را در دریای کار گم نکرده ایم، موضوع محور به صورت مستمر به تقویت هم اقدام می‌کنیم. 

گفتنی است؛ شبکه رادیویی زیارت فعالیت خود را به طور رسمی از ۱۴ تیر ۹۷ آغاز کرده است. آگاهی‌بخشی و معرفت‌افزایی، ترویج و توسعه گفتمان اسلام ناب محمدی و ارتقای سطح معنوی و نشر و رشد معارف دینی با محوریت اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت امام رضا (ع) و ارتقاء فرهنگ رضوی، از دیگر اهداف راه‌اندازی این رادیو به شمار می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha