کد خبر 212732
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

امضاء تفاهم نامه همکاری میان سازمان مدیریت بحران کشور و رسانه ملی

امضاء تفاهم نامه همکاری میان سازمان مدیریت بحران کشور و رسانه ملی

این تفاهمنامه در راستای اجرای مفاد بند یک سیاست‌های کلی پیشگیری و کاهش خطر ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و نیز قانون مدیریت بحران و سند ملی و برنامه‌های ملی پیشگیری و کاهش خطر، میان رسانه ملی و سازمان مدیریت بحران کشور به امضاء رسید.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ در راستای اجرای مفاد بند یک سیاست‌های کلی پیشگیری و کاهش خطر ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و نیز قانون مدیریت بحران و سند ملی و برنامه‌های ملی پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی و پاسخ و بازسازی و بازتوانی و مصوبات شورای عالی مدیریت بحران کشور، تفاهم نامه همکاری میان سازمان مدیریت بحران کشور و رسانه ملی امضاء شد.

با حضور دکتر محمد حسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، ابوذر زارع قائم‌مقام رئیس سازمان در ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و رئیس مرکز صیانت و حفاظت، علی بخشی‌زاده معاون صدا، محسن برمهانی معاون سیما و وشایی مدیرکل طرح و برنامه ی مرکز طرح، برنامه و بودجه، تفاهم نامه ی همکاری مابین سازمان مدیریت بحران کشور و رسانه ملی امضا شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن عرض تسلیت ایام ماه محرم و تبریک روز خبرنگار گفت: صداوسیما در جنگ ترکیبی و شناختی قرار دارد و خبرنگاران نیز عبور از این مسئولیت پیچیده را برعهده دارند.

وی افزود: با توجه به اشرافیت و خلاقیت و توانمندی‌هایی که رسانه ملی در زمینه اطلاع رسانی به‌موقع و همچنین پیشگیری از حوادث و مطالبه گری قانونی دارد، نیازمند همکاری بیشتر از گذشته هستیم.

نامی‌گفت: به‌منظور پیشگیری از حوادث طبیعی که مورد نظر در ابلاغیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و در قانون نیز بر آن تاکید شده ما برای حفظ جان و مال مردم نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های توانمند در این زمینه هستیم، که رسانه ملی نقش مهمی در این مورد داشته و دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید بر اجرای سند ملی مدیریت بحران و برنامه‌ ملی کاهش خطر و سوانح گفت: برای پیشگیری حوادث استفاده از فناوری‌های نوین و بروز، افزایش آموزش در فضای رسانه ای و تولید محتواهای اثربخش در مسیر آگاهی بخشی و روشنگری برای مخاطبان بسیار مهم بوده و سازمان صدا و سیما در این حوزه نقش موثری دارد.

در ادامه این دیدار، علی بخشی‌زاده معاون صدا گفت: رسانه ملی و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در تمامی حوادث همراه مردم بوده و تولید برنامه برای پیشگیری و نحوه مواجهه با بحران نقش مهمی را در مدیریت بحران ایفا کرده‌ است.

وی با اشاره به آمادگی شبکه‌های رادیویی در اجرای برنامه‌های ملی ابلاغی و مصوبات شورای عالی مدیریت بحران گفت: این تفاهم‌نامه در مسیر تقویت و گسترش فرهنگ ایمنی، پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی و پاسخ در میان آحاد مردم تهیه شده‌است و امیدواریم راه‌های همکاری برای آگاهی بخشی به مخاطبان از طریق تولید و پخش برنامه‌های رادیویی هموار شود.

معاون صدای رسانه ملی، در زمینه آموزش و اطلاع رسانی، تولید برنامه‌های آیتمی و کوتاه و راه‌اندازی پویش‌های مشابه را از ظرفیت‌های خوب رسانه ملی جهت اطلاع رسانی و همچنین آموزش مخاطبان برشمرد و افزود: رسانه ملی خود را موظف می‌داند که در قالب‌های مختلف تولیداتی را برای پیشگیری و آگاهی‌بخشی مخاطبان در مقابل بحران‌های طبیعی روی آنتن ببرد و اطلاع رسانی دقیق و به‌موقع می‌تواند از افزایش خسارات و صدمات حوادث آتی جلوگیری کند.

بخشی‌زاده در پایان با تأکید بر تقویت و توسعه همکاری‌ها و ساخت برنامه‌های فاخر در آینده گفت: این تفاهم‌نامه تداوم همکاری با سازمان مدیریت بحران کشور است و لزوم مشارکت دستگاه‌های ماده 2 قانون براساس برنامه‌های ملی را می‌طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha