کد خبر 203510
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

آیت‌الله مظاهری، درگذشت آیت‌الله محمدتقی مجلسی را تسلیت گفت

آیت‌الله مظاهری، درگذشت آیت‌الله محمدتقی مجلسی را تسلیت گفت

 آیت‌الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان در پیامی، درگذشت آیت‌الله محمدتقی مجلسی از اساتید عالیقدر حوزۀ علمیّه این شهر را تسلیت گفت.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ در پیام آیت‌الله حسین مظاهری که روز شنبه منتشر شد، آمده است: با کمال تأسف اطلاع یافتم که عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی مجلسی «قدّس‌ سرّه» دارفانی را وداع گفته و به لقاء حضرت حق‌ تعالی شتافتند.

رییس حوزه علمیه اصفهان در پیام خود افزود: این فقیه بزرگوار یکی از ذخائر علمی و معنوی حوزۀ علمیّۀ اصفهان بودند و عمر پُر برکت خویش را در راه تربیت فُضلاء و ترویج معارف قرآن کریم و عترت طاهره و فقه آل‌ محمد «صلوات‌الله‌علیهم اجمعین» سپری کردند.

ادامه پیام آیت‌الله مظاهری حاکیست: ضایعۀ رحلت این فقیه پارسا را به پیشگاه حضرت بقیّة‌الله الأعظم «ارواحنا له‌ الفداء» و بیت مکرّم ایشان و همۀ شاگردان و ارادتمندان آن عالم ربّانی تسلیت می‌گویم و از خداوند تعالی، رحمت واسعه و علوّ درجات ایشان و صبر و اجر خاندان مصاب را مسألت می‌کنم.

 آیت‌الله العظمی حاج میرزا محمدتقی مجلسی از شاگردان آیات عظام آقایان حاج سیدمحمد حسین بروجردی، حاج سیدمحمد تقی خوانساری، حاج سیدمحمود شاهرودی، حاج میرزا عبدالهادی شیرازی، حاج سید محسن حکیم، حاج سید ابوالقاسم خویی و حاج میرزا هاشم آملی در حوزه‌های علمیه قم و نجف بهره برده و سال ۱۳۴۲ با کسب اجازه اجتهاد از مراجع عالیقدر شیعه و اساتید عظام به ایران مراجعت و سال‌ها استاد حوزه‌های علمیه خرم‌آباد(بنا به درخواست آیت‌الله کمالوند) و قم بودند و پس از آن بنا بر اصرار جمعی از فُضلا و با عنایت به نیاز مُبرم به حضورشان در حوزه علمیه اصفهان به جمع اهل فقاهت و اجتهاد این شهر پیوستند.
وی در مدرسه علمیه صدر و مجمع جویندگان فقه جعفری به تدریس مباحث خارج فقه و اصول پرداخته و امامت جماعت مسجد کازرونی محله عباس آباد اصفهان را بر عهده داشتند.
آیت‌الله العظمی حاج میرزا محمد تقی مجلسی اصفهانی، شب گذشته در ۹۴ سالگی به دیدار حق شتافت.

پیکر آیت الله العظمی حاج میرزا محمد تقی مجلسی اصفهانی، دوشنبه هشتم خرداد ۱۴۰۲ از ساعت هشت صبح از مدرسه صدر بازار اصفهان به طرف مقبره علامه مجلسی تشییع و در محل این مقبره به خاک سپرده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha