کد خبر 203508
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

عطر رضوی در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) پیچید

عطر رضوی در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) پیچید

همزمان با دهه کرامت خادمین آستان قدس رضوی به همراه پرچم حرم مطهر رضوی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) حضور یافتند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ به مناسبت ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت گلزار شهدای بهشت زهرا (س) با حضور جمعی از خادمان حرم رضوی متبرک به پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا رئوف شد.

اجتماع خادمیاران رضوی شهر پرند، مراسم سالروز تولد سردار شهید محمد ناظری و زیارت پرچم حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از سوی زائران شهدا، از جمله برنامه هایی بود که همزمان با حضور خادمان حرم رضوی در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) انجام شد.

 بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا (س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha