کد خبر 203493
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

ساخت شبستان حضرت زینب (س) در کربلا با مشارکت بانوان ایرانی

ساخت شبستان حضرت زینب (س) در کربلا با مشارکت بانوان ایرانی

مسوول امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: بانوان ایرانی طلایه دار ساخت شبستان بزرگ حضرت زینب (س) در کربلا هستند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ زهرا سعیدی روز شنبه در گردهمایی بانوان ایرانی طلایه دار ساخت شبستان حضرت زینب (س) افزود: ۱۳۵ هزار مترمربع از صحن حضرت زینب (س) نیازمند بازسازی و توسعه است که این بار بانوان ایرانی نیز قصد دارند در این کار سهیم شوند و با اهدای طلا و جواهرات و وجوهات خود در این اقدام زیبا مشارکت داشته اند.

وی اظهار کرد: بانوان ایرانی از دوران صفویه و قاجار بیشترین نقش را در ساخت صحن های نجف و کربلا دارند و هم اکنون نیز این قشر طلایه داران ساخت حدود ۱۳۵ هزار مترمربع از صحن شبستان حضرت زینب (س) هستند.

سعیدی با اشاره به اهمیت کمک به بازسازی عتبات عالیات؛اظهار کرد: همچنان که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهد این قشر از جامعه سهم شایانی در نذر توسعه عتبات دارند.

این مسوول با بیان اینکه تمامی نذورات مردم عین نذر همانجا که باید هزینه می‌شود، تصریح کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی در ستاد عتبات شاهد مشارکت خوب موکب داران در اهدای کمک های مومنانه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: بانوان در ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند و در حوزه موکب داری و بازسازی اماکن مقدس نیز مشارکت جدی دارند.

مسوول امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: پیشنهاد َشده تا کمیته اجرایی در امور بانوان عتبات عالیات با ۶ شاخه فرهنگی، اقتصادی، هنری، ورزشی و اجتماعی شکل بگیرد تا شاهد مشارکت پررنگ تر بانوان در پیشبرد برنامه های این ستاد باشیم.

وی با بیان اینکه بانوان مشارکت کننده در ساخت و بازسازی عتبات عالیات به تاسی از حضرت خدیجه(س) که جزو اولین حامیان اسلام بود حرکت می کنند، یادآور شد: ساخت بنا در عتبات عالیات شاید بنای ظاهری باشد ولی حامیان در این کار در باطن بنا و تاروپود قلب خود را می‌سازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha