کد خبر 203486
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

فرمانده کل ارتش:

امیدواریم شاهد جوانی جمعیت در سطح نیروهای مسلح باشیم

امیدواریم شاهد جوانی جمعیت در سطح نیروهای مسلح باشیم

فرمانده‌کل ارتش گفت: امیدواریم با سیاست‌های در پیش گرفته‌شده، شاهد جوانی جمعیت در سطح نیروهای مسلح باشیم.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش صبح امروز (شنبه) در حاشیه همایش فرماندهان و مسئولان عالی نیروهای مسلح که به‌مناسبت روز ملی جوانی جمعیت در ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد کل نیروهای مسلح قرارگاهی را به نام جوانی جمعیت تشکیل داده که این قرارگاه ۱۲ تکلیف را برای نیروهای مسلح تعیین کرده است و نیروهای مسلح در حال اجرای آن هستند.

امیر موسوی افزود: بخشی از مواردی که در این تکالیف آمده، مشوق‌های فرزندآوری است؛ بدین ترتیب که در صورت ازدواج وامی تعلق می‌گیرد، امتیازات بیشتری برای دریافت منازل سازمانی اختصاص می‌یابد، وضعیت تأهل در نقل و انتقالات لحاظ می‌شود و هدیه فرزندآوری هم اعطا خواهد شد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: اما در رابطه با درمان ناباروری هم اقدامات خوبی صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به درمان رایگان این بیماری اشاره کرد؛ از سوی دیگر به دنیا آمدن هر یک از فرزندان نیز امتیازات جداگانه‌ای به همراه دارد.

وی اضافه کرد: کارهای فرهنگی خوبی هم در حال انجام است؛ به‌عنوان مثال مراسم ازدواج‌هایی که در مراکز آموزشی و دانشگاه‌های نیروهای مسلح به‌صورت گروهی برگزار می‌شود، تمام مخارج آن را نیروهای مسلح پرداخت می‌کنند و در کنار آن، سفرهای زیارتی هم برای زوج‌ها لحاظ خواهد شد.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: اتفاقی که در ارتش رخ داده، این است که ما کارکنان وظیفه را در موضوع ازدواج و فرزندآوری از نیروهای کادر جدا نکردیم.

فرمانده کل ارتش در پایان گفت: امیدواریم این خطر بزرگ پیری جمعیت که کشورمان را تهدید می‌کند به تدریج رفع شود و جامعه به سمت جوانی پیش برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha