کد خبر 203485
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

با این روش یک املت متفاوت درست کنید

با این روش یک املت متفاوت درست کنید

در مطلب زیر طرز تهیه یک املت متفاوت و خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ دیگر عادت کرده‌ایم در هر غذایی که اثری از جوانه‌ها می‌بینیم، به آن پسوند چینی بچسبانیم. این غذا هم به خاطر استفاده از جوانه ماش به املت چینی معروف است. 

این املت مقوی سریع آماده می‌شود؛ البته به شرط آنکه مواد لازم را در دسترس داشته باشید. اما با حذف بعضی از اقلام (در مورد سبزیجات) هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اگر همه مواد را ندارید، این املت را با سبزیجات موجود به اضافه گوشت بپزید.

مواد لازم برای ۶ نفر
۲ /۱ پیمانه قارچ خرد شده

۲ /۱ پیمانه ذرت پخته

۳ /۱ پیمانه فلفل دلمه‌ای خرد شده

۲ /۱ پیمانه جوانه ماش

۵ ق س شیر

۲ /۱ پیمانه پنیر پیتزا

یک عدد بادمجان متوسط (حلقه حلقه و سرخ شود)

۲ عدد کدو (حلقه حلقه و سرخ شود)

۵ عدد تخم‌مرغ

یک ق س زعفران آب شده

به مقدار لازم نمک و فلفل

۱۵۰ گرم گوشت چرخ‌کرده

۲ ق س پیاز داغ

به مقدار لازم زردچوبه

یک ق س رب گوجه‌فرنگی

به مقدار لازم روغن مایع سرخ کردنی

طرز تهیه:

۱. ابتدا مایه گوشت را آماده کنید. برای این منظور روغن را در تابه بریزید و روی اجاق قرار دهید. بعد از داغ شدن، گوشت چرخ کرده را به همراه زردچوبه، رب گوجه‌فرنگی و پیازداغ تفت دهید و وقتی به جوشیدن افتاد تابه را از روی حرارت بردارید.

۲. تخم‌مرغ‌ها را در کاسه مناسبی بریزید و به ازای هر تخم‌مرغ یک قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید و همراه با نمک و فلفل و زعفران هم بزنید تا یکدست شود.

۳. در تابه مناسبی دو قاشق سوپ‌خوری روغن مایع بریزید و روی حرارت ملایم گرم کنید. مایه تخم‌مرغ را در تابه بریزید و بعد از چند دقیقه حرارت دادن از روی اجاق بردارید.

۴. به ترتیب بادمجان، کدو، مایه گوشت و بقیه مواد شامل فلفل دلمه‌ای، ذرت، قارچ و جوانه ماش را روی تخم‌مرغ بریزید. لایه آخر هم پنیر رنده شده است.

۵. در تابه را بگذارید و مدت ده دقیقه روی شعله ملایم اجاق‌گاز حرارت دهید تا مایه تخم‌مرغ ببندد و پنیر هم آب شود. به همین راحتی غذا آماده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha