کد خبر 203398
۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

آزمون تصدی منصب قضا در کرمان برگزار شد

آزمون تصدی منصب قضا در کرمان برگزار شد

آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا امروز پنجم خردادماه همزمان با ۱۳ استان منتخب کشور، در کرمان توسط جهاددانشگاهی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ دکتر مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری استان و دادستان کرمان از شعب محل برگزاری آزمون تصدی منصب قضا در کرمان اظهار کرد: این آزمون توسط مرکز آزمون جهاددانشگاهی در ۱۳ استان منتخب کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام برای آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا ۲۹ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سایت مرکز آزمون جهاددانشگاهی صورت گرفت، افزود: در مجموع و در این بازه زمانی، ۱۱ هزار و ۷۱۳ نفر در سطح کشور در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۵۱ نفر شامل ۳۹۰ نفر آقا و ۱۶۱ نفر خانم در استان کرمان در دو حوزه امتحانی، آزمون دادند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان ادامه داد: داوطلبان ابتدا باید در آزمون تستی پذیرفته شوند و بعد از گذراندن مرحله آزمون تستی و کسب حداقل ۶۰ درصد نمره وارد مرحله آزمون تشریحی (که در تهران برگزار می شود) می‌شوند و در مرحله آزمون تشریحی باید حداقل ۵۰ درصد جمع نمرات را کسب کنند.

براساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از نحوه برگزاری این آزمون توسط جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: در راستای اجرای بند ۲ و ۴ برنامه های عملیاتی طرح تحول قوه قضائیه و در راستای دستور مؤکد ریاست معظم قوه قضائیه مبنی بر جذب ویژه کارکنان اداری جهت تصدی منصب قضاء این آزمون برگزار می شود.

وی ضمن تشکر از فعالیت‌های جهاددانشگاهی و کمک ویژه این مجموعه در آزمون‌های دستگاه قضایی در سال های گذشته خاطرنشان کرد: پذیرش بانوان در نوبت جذب عمومی این آزمون ۱۰ درصد است که همین امر سبب شده رقابت در بین بانوان بیشتر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha