کد خبر 203211
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران:

پایتخت نشینان آخر هفته از اسکان در بستر رودخانه ها بپرهیزند

پایتخت نشینان آخر هفته از اسکان در بستر رودخانه ها بپرهیزند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع باران و رعد و برق در ارتفاعات و جاری شدن رواناب گفت: پایتخت نشینان آخر هفته کنار رودخانه ها اسکان نکنند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حامد یزدی مهر بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع باران و رعد و برق در ارتفاعات و جاری شدن رواناب اظهار داشت: توصیه مدیریت بحران به همه مردم عزیز و پایتخت نشینان این است که آخر هفته از اسکان در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش هواشناسی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، چهارم و پنجم خرداد ماه برای ارتفاعات استان تهران به‌ویژه مناطق شمال‌غربی رگبار باران، رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ مورد انتظار است گفت: به همه کوهنوردان آماتور و حرفه ای توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات در مدت زمان مذکور بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص احتمال آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و وقوع صاعقه نیز هشدار داد و عنوان داشت: طی هشدار صادر شده، ستاد مدیریت بحران استان تهران در آماده باش کامل خواهد بود و این ابلاغیه به تمام دستگاه‌های مربوطه ارسال شده است.

یزدی مهر در ادامه به احتمال فعالیت دومین سامانه پیش بینی شده توسط سازمان هواشناسی اشاره کرد و بیان داشت: طی فعالیت این سامانه افزایش گرادیان فشاری و نفوذ گردوغبار، وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید را از ظهر پنج‌شنبه تا روز شنبه ششم خردادماه را در استان تهران به‌ویژه مناطق مرکزی و جنوبی و غربی خواهیم داشت، لذا توصیه اکید مدیریت بحران به سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای این است که در مواقع هشدار وقوع گرد و غبار از قرار گرفتن در فضاهای باز خودداری کنند.

وی در ادامه به محکم کردن داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی اشاره کرد و اظهار داشت: از همه مالکین بناهای نیمه کاره و دارای داربست و ذینفعان تابلوهای تبلیغاتی می‌خواهیم نسبت به استحکام این موارد اطمینان کافی را حاصل کنند تا خدایی نکرده در زمان وقوع باد شدید شاهد بروز حوادث ناگوار نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha