کد خبر 203153
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

مصرف برق از مرز ۵۵ هزار مگاوات گذشت

مصرف برق از مرز ۵۵ هزار مگاوات گذشت

براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصرف برق روز گذشته و در ساعت ۱۴ و ۱۴ دقیقه به ۵۵ هزار و ۳۸۶ مگاوات رسید.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ وزارت نیرو برای تأمین برق موردنیاز برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود قرارداد که دو برنامه اصلی آن، افزایش ظرفیت تولید برق و مدیریت مصرف مشترکان دسته‌بندی است. در بخش مدیریت مصرف برق بخش خانگی دو سیاست کلی وجود دارد که یکی اجرای قانون افزایش پلکانی مصرف برای پُرمصرف‌ها و دیگری طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی است.

اجرای طرح پرداخت پاداش صرفه‌جویی مصرف برق در سال گذشته موفق بود و توانست سبب کاهش مصرف بخش خانگی شود؛ امسال هم وزارت نیرو مصمم است با اجرای طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی در مصرف را با شرایطی فراهم آورد تا همه مردم از برق مطمئن و پایدار برخوردار شوند.

بر اساس این گزارش، وزارت نیرو در راستای تشویق مشترکان برای صرفه‌جویی در مصرف برق، امسال از ابتدای خردادماه تا انتهای شهریورماه طرح اختصاص پاداش به مشترکان را اجرایی می‌کند که نسبت به سال گذشته وسیع‌تر است و همه مشترکان خانگی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

مشترکان امسال باصرفه جویی در مصرف برق، به‌ازای هر کیلووات‌ساعت تا ۲ هزار تومان معادل ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند که این پاداش نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ برابر داشته است و شامل همه مشترکان خواهد شد.

میزان پاداش در نظر گرفته شده بسته به میزان مصرف برق متفاوت است و مشترکانی که میزان مصرف خود را الگوی مصرف کاهش دهند تا ۲ هزار تومان مشمول پاداش می‌شوند. البته هر چه میزان مصرف بیشتر باشد رقم پاداش هر کیلووات‌ساعت برق نیز کمتر می‌شود.

گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد روز گذشته و در دومین روز اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی میزان مصرف برق کشور در ساعت ۱۴ و ۱۴ دقیقه به ۵۵ هزار و ۳۸۶ مگاوات رسید.

این میزان مصرف در مقایسه با روز قبل با مصرف ۵۳ هزار و ۳۳۵ مگاوات از رشد بیش از ۲ هزار مگاوات برخوردار شده است.

همچنین نسبت به‌روز مشابه پارسال با مصرف ۵۲ هزار و ۴۰۸ مگاوات رشد بیش از ۲ هزار مگاوات دارد.

شب گذشته در ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه میزان مصرف برق به عدد ۵۴ هزار و ۵۸ مگاوات رسید.

این میزان مصرف نسبت به ساعت مشابه شب قبل با مصرف ۵۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات با رشد بیش از ۲ هزار مگاوات همراه شده است.

همچنین نسبت به مدت مشابه پارسال با مصرف ۵۰ هزار و ۸۳۷ مگاوات رشدی بیش از ۴ هزار مگاوات را دارد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان به‌ازای هر کیلووات‌ساعت کاهش مصرف برق تا ۲ هزار تومان پاداش می‌گیرند که این میزان پاداش ۲۰ برابر قیمت فروش برق به مشترکان با مصرف زیر الگوست.

وی ادامه داد: با یک کیلووات‌ساعت صرفه‌جویی مشترکان می‌توانند تا ۲۰ برابر از پاداش برخوردار شوند و کسانی هم که بیش از الگوی مصرف هستند می‌توانند در صورت صرفه‌جویی با نرخ‌های ۵ تا ۱۰ برابر قیمت فروش برق خانگی از پاداش برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha