کد خبر 203023
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

کشاورزان و دامداران هشدار وزش باد و بارش باران را جدی بگیرند

کشاورزان و دامداران هشدار وزش باد و بارش باران را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و دامداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ سمانه غلامی گفت: با توجه به وزش باد، گلخانه داران اقدامات لازم در راستای محافظت از گلخانه ها را در دستور کار خود قرار دهند.

به گفته او، زنبورداران نسبت به محافظت از کندوهای عسل در برابر رگبار باران و وزش باد اقدام کنند.

غلامی ادامه داد: کشاورزان استان تهران نسبت به عملیات محلول پاشی و سم پاشی در برابر وزش بادهای شدید اقدام کنند. همچنین دامداران خراسان شمالی تنظیم دما و شرایط محیطی اماکن نگهداری دام و طیور را در دستور کار خود قرار دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان علاوه بر زهکشی و پاکسازی مسیر و کانال از ورود آب گل آلود به استخرها هم جلوگیری کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا ۲۹ اردیبهشت ۱۷۰.۳ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۵۶.۷ میلی متر و بلندمدت ۲۱۷.۵ میلی متر است که این امر افزایش ۸.۶ درصد نسبت به سال قبل و کاهش ۲۱.۷ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی، امروز در برخی نقاط واقع در شمال غرب ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی سواحل دریای خزر خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین در یزد، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان افزایش ابر رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. فردا در غالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و  تنها در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط شمال غرب ارتفاعات البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی در همدان، مرکزی، قم و استان‌های اصفهان، یزد شرق سمنان افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha