کد خبر 202795
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

۴۳۷ نماد در معاملات ۳۱ اردیبهشت بازار سرمایه مثبت بودند

۴۳۷ نماد در معاملات ۳۱ اردیبهشت بازار سرمایه مثبت بودند

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز خروج نقدینگی ۵ میلیارد تومانی افراد حقیقی از بازار رقم خورد و حدود ۴۳۷ نماد در وضعیت مثبت قرار داشتند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ آسایش، کارشناس بازار سرمایه، گفت: در معاملات امروز ۳۱ اردیبهشت شاخص کل بورس با رشد بیش از ۴ هزار واحدی و درصد تغییرات ۰.۲۱ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۳ هزار واحد و درصد تغییرات ۰.۴۱ درصدی در تراز ۷۶۴ هزار و ۵۶ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز مربوط به سهام و حق تقدم بازار سرمایه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه سهم بود و ارزش کل معاملات خرد حدود ۹ هزار و ۷۵۹ میلیارد تومان ثبت شده است سرانه خرید افراد حقیقی امروز حدود ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سرانه فروش افراد حقیقی ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

به گفته آسایش، امروز خروج نقدینگی ۵ میلیارد تومانی افراد حقیقی از بازار رقم خورد در پایان معاملات امروز ۲۸۴ نماد در وضعیت منفی و حدود ۴۳۷نماد در وضعیت مثبت کار خود را به اتمام رساندند.

او می‌گوید: در کل امروز بازار سرمایه کار خود را متعادل و منفی آغاز کرد و در زمان معاملاتی بازار شاهد رقابت‌های عرضه و تقاضاها بودیم ارزش معاملات امروز نسبت به روز گذشته کاهش داشت که باید به آن توجه کافی کرد امروز روند به این شکل بود که پول از شرکت‌های بزرگ خارج و به شرکت‌های کوچک و متوسط وارد شد.

او گفت: مهم‌ترین عامل اثر گذار در این روزها بر بازار سرمایه انتشار گزارشات پایان دوره شرکت‌ها است که بازار به آن بسیار چشم دوخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha