کد خبر 202770
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

صحرایی:

معلمان باید بدون هیچ ابهامی از وضعیت صندوق فرهنگیان آگاه باشند

معلمان باید بدون هیچ ابهامی از وضعیت صندوق فرهنگیان آگاه باشند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلمان باید بدون هیچ ابهامی از وضعیت صندوق آگاه باشند؛ گفت: معلمان باید از منابع و استعدادها و مشکلات صندوق بدانند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در برنامه آغاز طرح ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: آغاز این طرح با اقای یوسف نوری بود و ایشان هم اشراف خوبی به مسائل مالی شرکتی داشتند. ما با  آقای نوری و با فرهنگیان این عهد را داریم که این اقدامات خوب را ادامه دهیم.

صحرایی با بیان اینکه هر دولتی را با یک اقدام و عملکرد می‌شناسند؛ گفت: دولت اول بعد از جنگ را دولت سازندگی، دولت دوم را دولت توسعه سیاسی، دولت سوم را دولت عدالت و دولت بعدی را دولت طرح تحول در نظام سلامت می‌دانند. در آینده چه توصیفی از دولت فعلی خواهیم داشت. با یک روایت نگاری که از اتفاقات سال ۱۴۰۰ برای این دولت افتاده است، می‌بینیم که این دولت دولت تحول نام خواهد گرفت.

وی بیان داشت: در وزارتخانه‌های مختلف طرح‌های تحولی در حال اجراست که بیش از دو دهه است مطالبه مخاطبین و مردم است در آموزش و پرورش که محور تحولات دولت است، اگر نگوییم تحولات بی سابقه، با قاطعیت می‌توانیم اقدامات نظام آموزشی را چه در حوزه دانش آموزی و چه در حوزه معلمی و چه در اداره و ساماندهی نخبگان (که با بالاترین میزان کسب مدال‌های علمی مواجه هستیم) کم سابقه و درخشان بدانیم. ماحقیقتا تحول را شاهد بودیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش یکی از همین تحولات را طرح ارزش مالکانه دانست و گفت: تحقق ارزش مالکانه مدت‌هاست مطالبه معلمان بوده است. به دلیل حمایت و توجه دولت در پرداخت سهم دولت و مشارکت و سپرده‌گذاری معلمان در مجموع خودم شاهد بودم که اعضای صندوق ذخیره چقدر با وسواس و با بررسی‌های مختلف و طولانی مدت ابعاد این مسئله را دیدند و کار کارشناسی داشتند تا به یک صورت بندی و فرمولی برسند که با کمترین مشکل خدمت شایسته‌ای به معلمان عرضه شود.

وی در تشریح دلایل اجرای طرح ارزش مالکانه گفت: یکی اینکه گفتمان تحول مقدمه بنیادین تحول است. باید همه همکارانم بدانند که دقیقاً چه اتفاقی قرار است بیفتد و منتظر چه چیزی باشند زیرا درک درست این مسئله به همراهی آنان وابسته است. بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان سال‌های قبل به طور کامل ورشکسته شد و دولت کمک کرد تا وضع بهتری پیدا کند. ما باید کاری کنیم که اعتماد فرهنگیان به صندوق ذخیره خودشان باز گردد. راه بازگرداندن اعتماد فرهنگیان به صندوق پیگیری و تحقق کامل قوانین مقررات مالی است. صندوق ذخیره فرهنگیان تابع قوانین شرکت هاست. حاکمیت شرکتی باید در صندوق اجرا شود و یکی از اصول کلیدی حاکمیت شرکتی شفافیت است.

صحرایی با تاکید بر اینکه معلمان باید بدون هیچ ابهامی از وضعیت صندوق آگاه باشند؛ گفت: معلمان باید از منابع و استعدادها و مشکلات صندوق بدانند؛ ما باید به گونه‌ای پنجره‌های صندوق را برای فرهنگیان باز کنیم تا آنان بتوانند از اطلاعات مربوط به دارایی‌های مؤسسه مطلع شوند. اگر چنین کاری انجام دهیم معلمان به حضور و و مشارکت در صندوق دلگرم خواهند شد. اگر معلمان همراه و پشتیبان وزارت آموزش و پرورش باشند هیچ مانعی نمی‌تواند بر سر راه تحقق اهداف وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

صحرایی در توصیه به اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در راستای ایفای حقوق معلمان شفاف باشید و به صراحت به آنان بگویید که چه اتفاقاتی در صندوق افتاده و چه اتفاقاتی قرار است بیفتاد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: امیدواریم آغاز این طرح مبارک باشد و همواره در مسیر اجرای آن نیت درستی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha