کد خبر 202747
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

قیمت طلا و سکه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / طلا به قله‌های قبلی باز می‌گردد؟

قیمت طلا و سکه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / طلا به قله‌های قبلی باز می‌گردد؟

طلا و سکه روز گذشته را با افزایش قیمت به پایان رساندند. این بازار دیروز با افزایش محدود قیمت دلار همراه شد و متقاضیان ناکام خودرو نیز مشتری بازار فلز گران‌بها شدند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ قیمت طلا و سکه روز گذشته را با روند افزایشی به پایان رساند. در روزهای پایانی هفته پیش انس‌ جهانی طلا کاهش چشمگیری داشت و این احتمال می‌رفت که با بازگشایی بازارهای مالی قیمت طلا و سکه کاهش قابل توجهی داشته باشد. اما در ادامه، روند کاهشی قیمت طلای جهانی کمی تعدیل شد. در معاملات دیروز قیمت انس جهانی همواره با رقم  ۱۹۷۷ دلار معامله شد و در لحظه نگارش این گزارش نیز روند قیمت طلای جهانی مقدار ذکر شده بود.

معامله‌گران بازار طلا و سکه پیش‌فروش خودرو در هفته گذشته را عامل اصلی روند کاهشی قیمت در بازارهای مالی می‌دانند. آنها معتقدند با پایان یافتن مهلت پیش‌فروش خودرو کسانی که در این بازار اقبالی نداشته‌اند برای سرمایه‌گذاری به بازار طلا و سکه سرازیر می‌شوند.

فعالان بازار فلز گرانبها هفته گذشته را مملو از عرضه‌کنندگان طلاهای خرد برای تامین وجوه پیش ثبت‌نام خودرو عنوان کردند. آنها معتقدند در روزهای آینده افرادی که شانس برنده شدن در بازار خودرو را نداشتند برای حفظ ارزش دارایی‌هایشان اقدام به خرید در بازار طلا و سکه می‌کنند. بنابراین باید انتظار داشت قیمت‌ طلا و سکه به روزهای اوج خود برگردد.

کارشناسان اقتصادی نیز می‌گویند روند کاهشی قیمت طلا و سکه متاثر از الگوی تخریب یک بازار و جهش بازار دیگر است. آنها روند نزولی قیمت در بازارهای مالی را ناشی از اخبار مساعد سیاسی، انجام توافقات با کشورهای مجاور و برخی تهدیدها و بخشنامه‌های دستوری می‌دانند.

دیروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ سکه امامی ۳۱۴ هزار تومان افزایش قیمت داشت. این قطعه با رقم ۳۰ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان معامله شد. سکه بهار با افزایش ۱۸۵ هزار تومانی به کانال بالاتر برگشت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۱۸۲ هزار تومان معامله شد.

دیروز نیم‌سکه تنها قطعه‌ای بود که ۱۵۰ هزار تومان کاهش داشت. این قطعه با قیمت ۱۷ میلیون تومان معامله شد.  ربع‌ سکه نیز  با رشد ۲۵۰ هزار تومانی قیمت به کانال ۱۱ میلیون تومانی برگشت و در کف این کانال معامله می‌شود.

دیروز سکه گرمی کمترین مقدار افزایش قیمت را در بین قطعات سکه داشت. این قطعه با رشد ۳۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله شد.

قیمت طلا دیروز افزایش قابل توجهی داشت. هر مثقال طلا در کانال ۱۱ میلیون تومانی معامله شد و ۲۱۸ هزار تومان رشد قیمت داشت. این مقدار طلا با قیمت ۱۱ میلیون و ۵۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز ۵۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت دو میلیون و ۵۵۱ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته روند قیمت حباب سکه کاهشی بود. ربع سکه، تنها قطعه‌ای بود که ۱۷۲ هزار تومان افزایش حباب داشت. بیشترین مقدار کاهش حباب مربوط به نیم‌سکه با ۳۰۶ هزار تومان افت حباب بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha