کد خبر 202741
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

مدیر اجرایی امامزاده شعیب بن موسی بن جعفر (ع) در گفتگو با «حیات»:

مقابله با آسیب‌های اجتماعی در امامزاده شعیب بن موسی بن جعفر (ع)/ بحث آراستگی بقعه‌های متبرکه بحث ویژه‌ای است

مقابله با آسیب‌های اجتماعی در امامزاده شعیب بن موسی بن جعفر (ع)/ بحث آراستگی بقعه‌های متبرکه بحث ویژه‌ای است

مدیر امامزاده شعیب بن موسی بن جعفر (ع) سبزوار گفت: برخی کسانی که دچار اعتیاد هستند به آستان مقدس و مرکز افق مراجعه می ‌کنند و درخواست کمک دارند؛ در این موارد ما با مکاتبه‌هایی که با مراکز ترک اعتیاد شهرستان انجام می‌دهیم و کمک هزینه‌هایی که از سمت خیرین تهیه می‌کنیم برای ترک اعتیاد و برگشت این عزیزان به زندگی عادی، آنها را به مراکز ترک اعتیاد اعزام می‌کنیم.

سیدرضا حسینی مدیر اجرایی و مسئول مرکز افق امامزاده شعیب بن موسی بن جعفر (ع) شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره‌ فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی انجام شده در این آستان مقدس اظهار کرد: مراسم های ملی _ مذهبی، از جمله اعیاد، ولادت‌ها و محافل قرآنی به‌صورت منظم در این آستان مقدس برگزار می شود.

وی با اشاره به  نقش بقاع متبرکه و امامزاده‌ها را در ایجاد آرامش در جامعه افزود: اگر آرامش را در مکان‌های مذهبی و آستان مقدس امامزاده‌ها فراهم کنیم و مراکز افق را که مخفف سه کلمه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی هستند، فعال‌تر کنیم مردم به خصوص جوانان استقبال بیشتری می کننند.

حسینی ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در امامزادگان را مهم ارزیابی کرد و با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی مهمی که در این امامزاده انجام می‌شود، گفت: یکی از کارهایی که ما می‌توانیم برای کمک به اجتماع انجام دهیم، بحث عزیزانی است که به هر دلیلی دچار اعتیاد به مواد مخدر شده‌اند و یکی از معضلات اجتماعی مهم به حساب می‌آید؛ این عزیزان به آستان مقدس و مرکز افق مراجعه می کنند و درخواست کمک دارند؛ در این موارد ما با مکاتبه‌هایی که با مراکز ترک اعتیاد شهرستان انجام می‌دهیم و کمک هزینه‌هایی که از سمت خیرین تهیه می‌کنیم برای ترک اعتیاد و برگشت این عزیزان به زندگی عادی، آنها را به مراکز ترک اعتیاد اعزام می کنیم.

مدیر اجرایی امامزاده شعیب بن موسی بن جعفر (ع) ادامه داد: با توجه به هجمه‌هایی که از سمت دشمنان به ائمه‌ی اطهار و معصومین وجود دارد، امسال علی‌رغم تمام این تبلیغات سوء، شب‌های قدر ویژه‌ای در آستان مقدس امامزاده شعیب برگزار شد و در این مراسم حدود هفت تا هشت هزار نفر حضور داشتند که جای نشستن نبود؛ من هنوز هم معتقدم مردم نسبت به ائمه اطهار و آستان مقدس امامزاده‌ها به‌صورت ویژه اعتقاد دارند و با عشق و علاقه به این مکان‌ها می‌آیند.

حسینی آراستگی بقعه‌های متبرکه را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: بحث آراستگی بقعه‌های متبرکه بحث ویژه‌ای است و تمیز بودن و نظم داشتن این مکان‌ها بسیار اهمیت دارد زیرا که خودش ایجاد جاذبه می‌کند به خصوص برای گردشگران، جوانان و نوجوانان که به‌دنبال چنین فضاهایی هستند.

گفتنی است، پنجم ذی‌القعده به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است؛ بر این اساس مردم هر ساله در این روز این ذخایر معنوی جامعه در سرتاسر ایران اسلامی را تکریم می‌کنند.

لازم به ذکر است، امامزاده شعیب بن موسی بن جعفر (ع) در جنوب شهر سبزوار در استان خراسان رضوی واقع شده است که هر ساله زائران و گردشگران زیادی به این آستان مقدس مراجعه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha