کد خبر 202708
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان:

وقوع ۳ مورد حریق مراتع در استان سمنان/۲۰ هکتار اراضی درگیر آتش شد

وقوع ۳ مورد حریق مراتع در استان سمنان/۲۰ هکتار اراضی درگیر آتش شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه طی سال گذشته سه مورد حریق در سطح مراتع و جنگل های استان سمنان رخ داده است، گفت: این آتش سوزی ۲۰ هکتار اراضی را درگیر کرده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سرهنگ علیرضا ابوطالبی صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از مراتع شهر سمنان بابیان اینکه طی سال گذشته سه مورد حریق در سطح مراتع و جنگل‌های استان سمنان به وقوع پیوسته است، ابراز داشت: این آتش سوزی‌ها همگی توسط نیروهای یگان حفاظت، دهیاری‌ها، اعضای شورای روستا و نیروهای مردمی و محلی مهار شدند و جلوی پیشروی حریق به موقع گرفته شده است.

وی ضمن بیان اینکه این آتش سوزی‌ها ۲۰ هکتار مراتع و جنگل‌های استان سمنان را درگیر کرده است، افزود: این میزان به نسبت مدت مشابه سال قبل آن ۶۷ درصد کاهش داشته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه علت اصلی وقوع این حریق‌ها به عامل انسانی بر می‌گردد، ابراز داشت: بی احتیاطی گردشگران و چوپانان در خاموش کردن آتش و ذغال به جا مانده باعث ایجاد لطمه جبران ناپذیر به بدنه طبیعت می‌شود.

ابوطالبی بابیان اینکه برای حفاظت از مراتع و جنگل‌ها باید دام مازاد از طبیعت خارج شود، تصریح کرد: طی سال گذشته ۱۳۲ هزار رأس دام مازاد و خارج از موعد فصل چرا در مراتع وجود داشت که با هشدارهای لازم از مرتع خارج و برای تعدادی نیز پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی افزود: از مردم و شهروندان استان سمنان درخواست داریم هنگام سفر به مناطق ییلاقی حتماً از خاموش شدن آتش مطمئن شوند و هر گونه دست درازی به طبیعت و آتش سوزی را حتماً گزارش دهند تا موضوع رسیدگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha