کد خبر 202596
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

تدارک ویژه شبکه سلامت برای روز ملی «جمعیت»

تدارک ویژه شبکه سلامت برای روز ملی «جمعیت»

شبکه سلامت در روز ملی جمعیت در تمامی قالب‌های برنامه‌سازی از گفتگو محور و تولیدات کوتاه گرفته تا فیلم سینمایی به موضوع مهم جمعیت می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، زهره الهیان و امیرحسین بانکی پور نمایندگان مجلس، رییس ستاد جمعیت وزارت بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان که رتبه برتر در حوزه جمعیت را کسب کرده و یکی از بانوان پزشک کشور که رکوردار انجام عمل زایمان طبیعی در کشور هست و همچنین دو تن از خوانندگان کشور از جمله مهمانان روز جمعیت در شبکه سلامت هستند.

برنامه «مادر کودک» که به صورت روزانه و زنده از ساعت ۹ صبح به مدت ۴۵ دقیقه پخش می‌شود فردا شنبه با دعوت از کارشناسان و متخصصان خانم از جمله مریم زینالی روانشناس و استاد دانشگاه موضوع‌های مرتبط با موضوع فرزندآوری، تربیت فرزندان، بهداشت بارداری، مزایای بارداری در سنین پایین و مضرات سقط جنین به مخاطبان برنامه را ارائه می‌کند. در این برنامه همچنین به سئوالات مخاطبان نیز پاسخ داده خواهد شد.

برنامه «ضربان» که به صورت روزانه و زنده از ساعت ۱۶ به مدت ۴۵ دقیقه پخش می‌شود در روز ۳۰ اردیبهشت ماه با دعوت از محمدرضا نوروزی جراح کلیه و مجاری ادرار مباحث مرتبط با موضوع ناباروری مردان، آزو اسپرمی و واریکوسل را مورد بررسی قرار می‌دهد.

برنامه «حال خوب» که به صورت روزانه و زنده از ساعت ۲۱ به مدت ۴۵ دقیقه پخش می‌شود در روز ملی جمعیت با دعوت از کارشناسان و متخصصان روانشناسی موضوع «تاثیر فرزندان در رشد و نمو آنان در محیط خانواده» با حضور دکتر حسنوند عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی بررسی می‌کند؛ این برنامه در روزهای گذشته نیز آسیب‌های روانی سقط جنین و خانواده‌های بدون فرزند، معایب تک فرزندی در خانواده‌ها و… را به مخاطبان ارائه کرده است.

«پنجره باز» که به صورت روزانه و تولیدی از ساعت ۲۰ به مدت ۴۵ دقیقه پخش می‌گردد، در این روز، کتاب‌هایی را که در حوزه جمعیت و فرزندآوری انتشار یافته‌اند معرفی می‌کند و گفتگو با دکتر ناصر پروانه مدیر منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شاعر و نویسنده به همراه فرزندش در نمایشگاه کتاب را پخش می‌کند.

«بلا به دور» که به صورت روزانه و تولیدی پخش می‌شود در روز ۳۰ اردیبهشت نیز در ویژه برنامه خود با موضوع جوانی جمعیت با حضور ناشران طنزپرداز عرصه کتاب کودک و شعرای طنز و فکاهی حواشی این موضوع را در قالب مشاعره نظم و نثر در فضایی طنز و به همراه داوران برنامه در نمایشگاه کتاب به گفتگو می‌نشیند.

«کشیک سلامت» که ۳ روز هفته شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و به صورت زنده از ساعت ۱۸ به مدت ۴۵ دقیقه پخش خواهد شد با دعوت از کارشناسان و متخصصان از جمله دکتر فاطمه محمد بیگی رئیس کمیته جمعیت مجلس شورای اسلامی به بررسی

مباحث مرتبط با موضوع سقط جنین، بحران سالمندی و قانون جوانی جمعیت با حضور نمایندگان قوه قضائیه و مقننه به بحث و بررسی می‌پردازد.

«مثبت سلامت» که به صورت روزانه و زنده به صورت MC از شبکه سلامت پخش می‌شود؛ از ابتدای روز ملی جمعیت ساعت ۸:۳۰ با دعوت از خانم دکتر زهره الهیان (نماینده مجلس) و در ساعت ۱۰ به مدت یک ساعت و همچنین از ساعت ۱۳ به مدت ۱۲۰ دقیقه ضمن دعوت و همچنین ارتباط تلفنی با کارشناسان و متخصصان و مسئولان ذیربط مباحث مرتبط با موضوع قانون جوانی جمعیت، فرزندآوری، تربیت فرزندان، بهداشت بارداری و مضرات سقط جنین به مخاطبان برنامه ارائه می‌کند.

«مستند سلامت» که مستندهای خارجی با موضوع سلامت را به صورت روزانه و تولیدی در ساعت ۲۲ پخش می‌کند، مستند خارجی «زمستان جمعیتی» را در دو قسمت در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت پخش خواهد کرد.

شبکه سلامت همچنین در طول این هفته با پخش مستندهایی از قبیل «کودکان»، «۹ ماه انتظار»، «زندگی قبل از تولد»، «برزخ تنهایی»، «ایران ۲۰۰ میلیونی»، «بحران جمعیت»، «خزان شکوفه ها»، «تجربه مادری»، «مهربانو» و … موضوع‌های فرزند آوری، بهداشت بارداری، مضرات کاهش جمعیت، سالمندی، خانواده‌های کم جمعیت در ابعاد علمی، اجتماعی و حاکمیتی در جهان را به تصویر کشیده است.

با هماهنگی شورای فیلم و نمایش معاونت سیما مقرر شده است فیلم‌های سینمایی «به دنیا آمدن» و «خجالت نکش» در روز ملی جمعیت ۳۰ اردیبهشت ماه در ساعت‌های ۱۱ صبح و ۲۳ در جدول پخش برنامه‌های پخش شبکه سلامت جانمایی شود. این فیلم‌ها با زیرنویس فارسی برای استفاده کم شنوایان و ناشنوایان عزیز پخش خواهد شد.

شبکه سلامت در تعامل با صداوسیمای استان‌ها، از بیمارستان‌ها و مراکز زایمان سراسر کشور از تولد نوزادان و حس و حال پدران و مادرانی که دارای نعمت فرزند شده‌اند، تصاویر زنده و مستقیم پخش می‌کند.

همچنین میان برنامه‌هایی با عناوین «صورتی ها»، «اینجا خانواده زندگی می کند»، «نمکستان»، «بالاتر از لبخند»، «چراغ خونه»، «در جریان»، «فکرانه»، «فرصت ویژه برای جمعیت»، «بهشتی دیگر»، «واکنش»، «دنیای کودکانه»، «زبان کودکان» و … در قالب‌های انیمیشن، میمنال، اینفوگرافیگ، نمایشی کوتاه؛ فضای شاد، مفرح، متنوع و جذابی تقدیم مخاطبان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha