کد خبر 202519
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خبر داد؛

جذب ۴۰ درصد اعتبار مصوبات سفر استانی حوزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی

جذب ۴۰ درصد اعتبار مصوبات سفر استانی حوزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۴۰ درصد مجموع اعتبار مصوبات سال اول سفر هیات دولت به این مجموعه جذب شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ امیر دریادار رضا عباسی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، مجموع مصوبات سفر رئیس جمهور به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی را ۵۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: بر اساس تصمیم دولت سیزدهم این مبلغ طی ۲ سال باید به این مجموعه اختصاص یابد که امیدواریم با تلاش‌های انجام شده این وعده دولت در موعد مقرر محقق شود.

وی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۱ اعتباری معادل ۲۵ میلیارد تومان باید به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی تعلق می‌گرفت که از این رقم تاکنون ۱۰ میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد جذب و برای ساخت و تجهیز پارک موزه دفاع مقدس تبریز هزینه شده است.

امیر عباسی با اشاره به اینکه طرح جامع پارک موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی در محل پارک شمیم پایداری در حال بازنگری است، ادامه داد: در حال حاضر تمام تلاش خود را برای تهیه و تدوین محتوای این موزه به کار بسته ایم تا طبق برنامه زمان بندی این مجموعه به مرحله بهره برداری نزدیک شود.

به گفته وی بر اساس برنامه زمان بندی پارک موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی تا پایان سال ۱۴۰۳ باید به ۸۵ درصد پیشرفت برسد.

امیر عباسی با تاکید بر اینکه اتمام این مجموعه نیازمند همکاری و مشارکت همه جانبه دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی است، یادآور شد: بر همین مبنا هم اکنون جاده دسترسی این مجموعه از محل اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان توسط شهرداری تبریز در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha