کد خبر 202456
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

معرفی بهترین رمان های ژانر جنایی و ترسناک

معرفی بهترین رمان های ژانر جنایی و ترسناک

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلی تهران و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

به گزارش گروه وب گردی حیات؛این نمایشگاه بهترین فرصت برای خرید کتاب های مورد علاقه شما در ژانر کتاب های جنایی و ترسناک است. اگر از علاقه مندان این سبک کتاب ها هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین و پرفروش ترین کتاب‌های این ژانر آشنا شوید و این کتاب‌ها را تهیه کنید.

ژانر جنایی معمایی (Detective)
 اگر جز آن دسته‌ای هستید که عشقتان به باز کردن گره‌های داستان‌های پلیسی بیشتر از غذا خوردن است، پس درست آمده‌اید. اگر هم هنوز در حال محک زدن خودتان و سلیقه‌تان هستید، باز هم درست آمدید، چون در این یادداشت قرار است تعدادی از جذاب‌ترین رمان های پلیسی و معمایی را معرفی کنیم. خدا را چه دیدید؟ شاید زد و بعد از خواندن این یادداشت و خواندن کتاب‌ها، از طرفداران قهار کتاب‌های پلیسی شدید.

 قتل در قطار اورینت آگاتا کریستی
 آگاتا کریستی، ملکه‌ی جنایت و پرفروش‌ترین نویسنده‌ی دنیا، در کتاب قتل در قطار اورینت (قتل در قطار سریع‌السیر شرق) برای حل کردن معمای کشته شدن دیزی، دختر کوچک یک هنرپیشه‌ی محبوب به دست یک باند آدم‌ربا، از هرکول پوآروی معروف کمک می‌گیرد. کارآگاهی که احتمالا بیشترمان او را با بازی بی‌نظیر دیوید سوشی در نقش هرکول پوآرو به یاد داریم. حالا پوآرو باید از ماموریتش در سوریه برگردد و ماجرای جدیدی را آغاز کند.

معرفی بهترین رمان های ژانر جنایی و ترسناک

 کتاب پدرخوانده اثر ماریو پوزو
کتاب پدرخوانده، رمانی نوشته ی ماریو پوزو است که نخستین بار در سال 1969 وارد بازار نشر شد. این رمان فوق العاده جذاب و محبوب با ارائه ی تصویری درخشان و خشونت آمیز از خانواده ی کورلئونه، راه خود را به قلب و ذهن طرفداران داستان ها و همین طور فیلم های معمایی و جنایی باز کرد. این داستان فراموش نشدنی درباره ی جنایت، فساد، احساس و وفاداری، همچنان به عنوان نمونه ای کامل از داستان های مربوط به دنیای مخوف و زیرزمینیِ گروه های مافیایی، از گزند زمان در امان مانده است. حکایت حماسه گونه ی ماریو پوزو که در سال 1969، رتبه ی نخست پرفروش ترین های نیویورک تایمز را با اختلاف از آن خود کرد، این داستان جاودان درباره ی خانواده و جامعه، قانون و نظم، و اطاعت و سرکشی، به بهترین شکل ممکن از امیال تاریکِ نهفته در سرشت انسان ها پرده برمی دارد.

معرفی بهترین رمان های ژانر جنایی و ترسناک

کتاب شرلوک هلمز اثر آدریان کانان دویل

«شاهکار های از شرلوک هلمز» یک مجموعه داستان کوتاه از شیرینی های شرلوک هلمز است که اولین بار در سال 1954 منتشر شد. این کتاب توسط «آدریان کانان دویل» ، پسر سر آرتور کانن دویل (خالق شرلوک هلمز) نوشته شده است. .معرفی بهترین رمان های ژانر جنایی و ترسناک

سر آرتور کانن دویل (22 مه 1859 - 7 ژوئیه 1930) نویسنده و پزشک انگلیسی بود. او شخصیت شرلوک هولمز را در سال 1887 خلق کرد ، هنگامی که او کتاب پژوهشی در اسکارلت را چاپ کرد ، اولین کتاب از چهار رمان و بیش از پنجاه داستان کوتاه درباره ی هولمز و دکتر واتسون. داستان های شرلوک هولمز عموما نقاط عطفی در زمینه داستان های جنایی محسوب می شوند.. دویل نویسنده پرکاری بود. به غیر از داستانهای هولمز ، آثار او شامل داستانهای تخیلی و علمی تخیلی درباره استاد چلنجر و داستانهای طنزآمیز درباره سرباز ناپلئونی سرتیپ جرارد و همچنین نمایشنامه ها ، عاشقانه ها ، شعرها ، داستان های غیر داستانی و تاریخی است.

سایر آثار این سبک:

سکوت بره‌ها از توماس هریس
فیل‌ها به خاطر می‌آورند آگاتا کریستی
بیمار خاموش الکس مایکلیدیس
 دختر گمشده گیلین فلین

وحشت (Horror)
ما انسان‌ها موجودات خیلی عجیبی هستیم؛ تمام تلاش خود را می‌کنیم تا جهان و محیط خود را ایمن‌تر کنیم، سپس به‌طورجدی به دنبال چیزهایی مانند فیلم‌های ترسناک، افسانه‌های غریب و داستان‌ ارواح می‌گردیم که درنهایت باعث ترس ما شوند. بهترین کتاب‌های ترسناک جهان عموما به دلیل همین تمایل انسان‌ها کتاب‌ها پرفروشی از کار در می‌آیند. کتاب ترسناک می‌تواند کاملا روایتی از یک اتفاق واقعی یا وابسته به عوامل ماورالطبیعه باشد.
داستان ترسناک به ما این امکان را می‌دهد تا چیزهایی را که از آن می‌ترسیم را تا آنجایی که تخیل و تجربه‌ی ما اجازه می‌دهد، کشف کنیم.

رمان ترسناک آن (It) اثر استیون کینگ
یکی از ترسناک‌ترین داستان‌هایی که حول محور کودکان نگاشته شده، It اثر استیون کینگ است. داستان این کتاب مشهور ماجرای گروهی از کودکان را در شهری کوچک دنبال می‌کند. هر کدام از شخصیت‌های اصلی این رمان ترسناک، نماد یکی از گونه‌های شخصیتی شناخته شده هستند.معرفی بهترین رمان های ژانر جنایی و ترسناک

ربه‌کا اثر دافنه دوموریه

«ربه‌کا» بیشتر رمان جنایی است تا ترسناک، اما تعلیق و فضاسازی نویسنده با خلق خانه‌ای متروک کنار ساحل و زنی شرور و سرکش حس ترسی رازآلود را به مخاطب القا می‌کند تا جایی که تا پایان کتاب و یافتن پاسخی برای پرسش‌ها نمی‌توان کتاب را لحظه‌ای زمین گذاشت.

معرفی بهترین رمان های ژانر جنایی و ترسناک

کتاب جن گیر (The Exorcist) ویلیام پیتر بلتی
کمتر کسی پیدا می‌شود که حداقل نام فیلم جن‌گیر را نشنیده باشد. این اثر به‌یادماندنی یکی از بهترین فیلم‌های ژانر وحشت است. ویلیام پیتر بلتی با نگارش فیلمنامه‌ای با الهام از کتاب ترسناک خود به همین نام، توانست برنده جایزه اسکار شود. برخلاف آثاری چون The Shining، نسخه سینمایی جن‌گیر تفاوت چندانی با منبع الهام ادبی خود ندارد.

سایر آثار این سبک:
کتاب «دراکولا» اثر برام استوکر اولین
تسخیر عمارت هیل شرلی جکسن
رمان درخشش (The Shining) استیون کینگ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha