کد خبر 202442
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مساجد مهم‌ترین سرمایه نهضت اسلامی به شمار می‌روند

 مساجد مهم‌ترین سرمایه نهضت اسلامی به شمار می‌روند

وزیر فرهنگ در راستای شعار محوری «نهضت بازگشت به مساجد» دولت مردمی ضمن حضور در مسجد احباب الحسین(ع) واقع در منطقه ای از جنوب شرقی تهران از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و آزاده این منطقه تجلیل به عمل آورد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که شامگاه چهارشنبه، در مسجد احباب الحسین (ع) تهران حضور یافته بود، پس از گفتگوی صمیمانه و بی واسطه با نمازگزاران با بیان اینکه مساجد ریشه پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: از زمان آغاز نهضت انقلاب اسلامی در ایام فاطمیه سال ۱۳۴۱ که با مولفه های پیوند امام و امت معنا پیدا کرد تا امروز که ییش از شصت سال از آن ایام می گذرد، تمامی دستاوردهای این نهضت مردمی در بستر مساجد به دست آمده است.

اسماعیلی پس از اقامه نماز مغرب و عشا با نمازگزاران سخن می گفت در ادامه با اشاره به اینکه مساجد مهمترین خواستگاه دولت مردمی است، گفت: مساجد مهم‌ترین سرمایه نهضت اسلامی به شمار می‌روند و بر همین اساس شعار بازگشت به مساجد از شعارهای محوری دولت مردمی آیت الله رئیسی است که همواره در مباحث فرهنگی نیز نگاه ویژه ای به ظرفیت‌های عظیم مساجد خواهیم داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مردم انقلابی و اهل مسجد را  هسته سخت انقلاب اسلامی دانست و گفت: مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف کانون تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بوده اند و به همین خاطر دشمن همواره تلاش کرده تا انقلاب اسلامی را از مساجد به عنوان خواستگاه اصلی اش دور کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی به پشتوانه رهنمودهای حکمیانه مقام معظم رهبری و با ایثار جان و مال مردم انقلابی و تقدیم هزاران شهید در حال طی کردن مسیر تبدیل شدن از قدرت منطقه‌ای به قدرت جهانی است و فتنه انگیزی بدخواهان ملت ایران نشانه موفقیت جامعه ایرانی در تمامی زمینه‌ها است و دشمنان قسم خورده ملت می‌خواهند مانع پرتوافشانی خورشید درخشان انقلاب اسلامی در دنیا شوند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه دولت انقلابی تمام تلاش را برای حل مشکلات کشور به کار برده است، گفت: دولت مردمی آیت الله رییسی تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا مشکلات بزرگ انباشته شده کشور از سالیان گذشته را به حداقل برساند و در این مسیر در مقابل مردم انقلابی و نجیب ایران پاسخگو می باشد.

در این مراسم مسئولین منطقه ۱۴ تهران به همراه  ائمه جماعات مساجد منطقه حضور داشتند. اجرای سرود نوجوانان کانون فرهنگی مسجد احباب الحسین و تجلیل از خانواده معظم شهدای این مسجد از جمله برنامه های دیگر این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha