کد خبر 202385
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

احمدوند مطرح کرد؛

حمایت معاونت فرهنگی ارشاد از ناشر نیست از کالای خوب فرهنگی است

حمایت معاونت فرهنگی ارشاد از ناشر نیست از کالای خوب فرهنگی است

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران، گفت: حمایت ما از ناشر نیست بلکه از کالای خوب فرهنگی است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: ما می‌توانیم با جلسات منظم به نقد و بررسی طرح‌ها و پیشنهادات شما بپردازیم و آنها را با حضور خودتان مورد ارزیابی دقیق‌تر قرار دهیم. به‌ویژه که ما، در حوزه تولید، تبلیغ، ترویج و حمایت دغدغه‌های مشترکی داریم.

این مدیر فرهنگی پس از استماع سخنان ناشران دفاع مقدس گفت: پیشنهاد ما این است که دوستان راه کارهای خود را برای حل مسائل با توجه به شرایط و امکانات ارائه کنند. قطعاً شما بهترین کارشناسان برای ارائه راه حل‌ها هستید و ما از پیشنهادات شما استقبال می‌کنیم.

وی افزود: وظیفه معاونت فرهنگی تأمین کاغذ نبوده و نیست ولی چون دغدغه ناشران را می‌دانیم وارد این حوزه شده ایم. منظور از عدالت فرهنگی این نیست که به همه یک سهم برسد، ناشرانی که پنجاه کتاب را منتشر کرده و ۳۰ کتاب او جزو کتاب‌های خوب محسوب می‌شوند؛ طبیعتاً باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حمایت ما از ناشر نیست بلکه از کالای خوب فرهنگی است. شیوه عطای یارانه‌ها هم باید به سمت مصرف کنندگان بروند. تولیدکنندگان نشر دفاع مقدس باید حمایت شود این درست است ولی تصور این نیست که همه کتاب‌های این حوزه باید خریداری شود. ارشاد کتاب‌ها را برای کتابخانه ها خریداری می‌کند اما اگر کتابی را کسی نخواند چه؟ وی افزود: مفهوم خرید کتاب به معنی حمایت از کتاب دفاع مقدس باید مشخص شود. ارشاد موظف است به بیشتر خوانده شدن کتاب‌ها کمک کند.

احمدوند در پاسخ به ناشری که خواهان حمایت ارشاد از ناشران علاقمند دفاع مقدس در برپایی فروشگاه‌های این حوزه شده بود، گفت: پیشنهاد برپایی فروشگاه‌های نشر کتاب دفاع مقدس پیشنهاد خوبی است. ما مصوبه در این زمینه داشتیم ولی اعتبار ریالی برای آن در نظر گرفته نشد. مسائل اعتباری و مالیاتی در این مسئله مهم است. اگر نظام مالی حمایت کند، ما برای خرید ملک به منظور ایجاد فروشگاه برای ناشران آمادگی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha