کد خبر 202366
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

تهیه کننده برنامه حکایت جاودانگی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

روایت زندگی شهدای قرآنی کشورمان در برنامه حکایت جاودانگی

 روایت زندگی شهدای قرآنی کشورمان در برنامه حکایت جاودانگی

تهیه کننده برنامه رادیویی حکایت جاودانگی گفت: برنامه حکایت جاودانگی با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشورمان و نگاهی به سیره قرآنی آن عزیزان پنجشنبه ها از رادیو قرآن پخش می‌شود.

سمیرا قنبری تهیه کننده برنامه رادیویی حکایت جاودانگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات درباره این برنامه گفت: حکایت جاودانگی با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای کشورمان با  نگاهی به سیره قرآنی آن عزیزان از رادیو قرآن پخش می‌شود. در این برنامه هر هفته به زندگی یکی از شهدا می‌پردازیم به ویژه شهدایی که فعالیت های قرآنی داشتند چون برخی از شهدا حافظ، قاری یا استاد قرآن بودند.

وی افزود: تا جایی که امکان داشته باشد با خانواده شهدا ارتباط می‌گیریم و گفتگوهایشان را در این برنامه مستند ضبط می‌کنیم. حدود صد و هفتاد برنامه از سال 1398 تا کنون بر روی آنتن رفته است.

تهیه کننده برنامه رادیویی حکایت جاودانگی گفت: تا جایی که توانستیم گفتگو با خانواده شهدا را تهیه کرده ایم و این موضوع به شرایط بستگی دارد که گاهی پیش آمده خانواده شهیدی نتوانند در برنامه حضور پیدا کنند و ما برای همین صحبت‌های آرشیوی و مصاحبه آن ها را استفاده می‌کنیم.

قنبری با اشاره به پخش صوت قرائت قرآن شهدا ادامه داد: صوت هر کدام از شهدا نیز موجود بوده ما نیز در برنامه‌مان استفاده کرده‌ایم، حدود 4 سالی می‌شود در این زمینه فعالیت می‌کنیم اگر صوت شهدا موجود بوده از خانواده آن ها دریافت کرده‌ایم و اگر نیز صوتی در دسترس نباشد با خانواده آن‌ها گفتگو می‌کنیم.

تهیه کننده این برنامه افزود: برنامه حکایت جاودانگی پنجشنبه ها ساعت 17:30 به گویندگی علیرضا کریمی و با راوی گری آیتم برنامه طاهره شاهچراغ در رادیو قرآن پخش می‌شود.

گفتنی است معرفی کتاب، گزیده‌ای از وصیتنامه شهید و فرازهای قرآنی آن، خاطرات شهید از زبان خانواده شهدا، روایت گوشه ای از زندگی شهید با صدای وی و خانواده، پخش گوشه ای از فیلم، کلیپ و یا سریالی که با محوریت زندگی شهید مورد نظر ساخته شده و گزارش مردمی از بخش های مختلف این برنامه مستد_ترکیبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha