کد خبر 202303
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از پیشرفت ۶۰ درصدی طرح لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ شهرستان گناوه خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مجید علی‌نازی عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی شامگاه گذشته در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه پیشرفت پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ شهرستان گناوه به ۶۰ درصد رسیده است، اظهار داشت: پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت سال گذشته شروع شده است.

وی افزود: در پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزارمترمکعب لایروبی انجام شده که انتظار می‌رود این پروژه تا شهریورماه امسال به بهره‌برداری برسد. اکنون لنج‌های سنتی بندر ریگ تنها در روزهای محدودی از ماه امکان عبور از آبراه و تردد به بندر ریگ دارند که با اتمام پروژه لایروبی کانال دسترسی این محدودیت برطرف می‌شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: اجرای طرح توسعه بندر ریگ به عنوان یکی از نیازهای این بندر در سه بازه زمانی پنج ساله اجرایی می‌شود. از جمله پروژه‌های شاخص طرح توسعه جامع بندر ریگ می‌توان به احداث اسکله ۸۰ متری، بازوی موج شکن، انبار و تامین اراضی پشتیبان اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha