کد خبر 202173
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

صیفی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

تشریح برنامه های شورای عالی قرآن در راستای ترویج فرهنگ قرآن و عفاف و حجاب در سطح شهر تهران

تشریح برنامه های شورای عالی قرآن در راستای ترویج فرهنگ قرآن و عفاف و حجاب در سطح شهر تهران

رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران گفت: این شورا برنامه هایی را در راستای ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم در نظر گرفته و به سازمان زیباسازی شهرداری تهران ارائه داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، در سالیان گذشته نام شهرداری ها صرفا به امورات عمرانی گره خورده بود، یعنی شهروندان تنها از شهرداری ها توقع ساخت پروژه های عمرانی مانند ساخت تونل، اتوبان و پل را داشتند، اما در حقیقت اقدامات عمرانی تنها بخشی از شرح وظایف شهرداری ها است. 
شهرداری ها در سرتا سر جهان و مخصوصا در کشورهای توسعه یافته، دارای وظایف مختلف و متعددی می باشند. لذا در مجموع وظایف شهرداری ها را می توان به 5 گروه ذیل تقسیم بندی نمود:


1_ وظایف عمرانی
2_وظایف خدماتی
3_وظایف نظارتی و حفاظتی
4_وظایف رفاهی
5_مدیریت منابع

از این رو معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برآن شد با تشکیل شورای عالی قرآن در راستای ترویج، توسعه و گسترش مبانی قرآنی گام‌های بلند، مفید و مؤثری را بردارد.اما با این وجود شهر آنطور که باید و شاید رنگ و بوی قرآنی ندارد.

 مهدی صیفی رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات در این باره گفت: شورای عالی قرآن برنامه هایی را در راستای ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم در نظر گرفته و به سازمان زیباسازی شهرداری تهران ارائه داده است.

وی درخصوص لزوم ترویج معارف قرآنی در سطح شهر تهران افزود: شورای عالی قرآن در بحث آیه گرافی، شان نزول آیات کلام الله مجید و ارائه سبک زندگی اسلامی طرح هایی را به منظور اجرا در فضاهای بصری شهر و مترو به سازمان زیباسازی شهرداری تهران ارائه داده است، اما برای اجرایی شدن این طرح نیازمند عزم جدی و پیگیر اعضای شورای اسلامی شهر تهران هستیم.

رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برای مقابله با بی حجابی های اخیر مطرح کرد: در شورای عالی قرآن تمام آیات مربوط به امر عفاف و حجاب درخصوص بانوان و آقایان از قرآن کریم استخراج و بنا شد در اوقات فراغت تابستان از فرآورده های مبتنی با این آیات در بخش زیباسازی شهری، جشنواره ها، محافل، مدارس و رویدادهای مسابقه محور در سطح خانواده ها، کارکنان و دانشجویان استفاده شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha