کد خبر 212421
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

عضو شورای شهر تهران در گفتگو با «حیات»:

جزئیات برنامه‌های شهرداری تهران در خصوص استقبال از مهر ۱۴۰۲ 

جزئیات برنامه‌های شهرداری تهران در خصوص استقبال از مهر ۱۴۰۲ 

عضو شورای اسلامی شهر تهران برنامه‌های شهرداری را در خصوص استقبال از مهر ۱۴۰۲ تشریح کرد.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با اشاره به ارائه برنامه‌های شهرداری تهران در خصوص استقبال از مهر ۱۴۰۲ گفت: استقبال از مهر جزو یکی از موضوعاتی است که به تمام معاونت‌های حاضر در جلسه مربوط می‌شود. از این رو تشکیل دبیرخانه با حضور همه معاونت‌ها از جمله ادارات کل و سازمان‌ها کمک خواهد کرد که هماهنگی های مربوط به این امر به خوبی انجام شود.

وی با استقبال از طرح رادیو سرویس مدارس, به مقوله سرویس‌های مدارس نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تدابیر مورد نیاز در راستای استفاده دانش آموزان از ناوگان حمل و نقل عمومی به جای سرویس های شخصی طبیعتاً هزینه سرویس مدارس حذف و به خانواده‌ها کمک بسیاری می‌کند لذا این امر نیاز به بررسی‌های کارشناسی دارد و ضروریست تمام جوانب این امر با حساسیت و دقت فراوان بررسی شود. 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: هچنین ضمن در نظر گرفتن زیرساخت‌های مورد نیاز، بحث فرهنگ سازی خانواده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که نگاه خانواده‌ها همواره به تامین امنیت دانش آموزان است. البته این در حالی است که در گذشته دانش آموزان مسیرهای نسبتا طولانی را برای حضور در مدرسه پیاده‌روی می‌کردند و خانواده‌ها نیز با این امر مشکلی نداشتند.

معدنی پور ادامه داد: اما امروزه حتی با وجود استقرار مدارس در محلات تمایل به پیاده‌روی وجود ندارد از این رو بحث حذف سرویس مدارس علاوه بر تامین زیرساخت و در نظر گرفتن همه جوانب نیازمند فرهنگسازی و آموزش شهروندی به خانواده ها است تا بتوانند بپذیرند فرزندان لزوماً نباید سرویس مدرسه داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: فارغ از مقوله سرویس مدارس موضوعاتی که در بحث زیباسازی، نظافت و رفت و روب, خط کشی و آسفالت مقابل مدارس وجود دارد وجود دارد شامل برنامه‌های استقبال از مهر می‌شود رضا توجه به این موضوعات باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی اشاره به وظیفه سازمان زیباسازی در این امر تاکید کرد: داماتی نظیر نقاشی‌های دیواری از وظایف سازمان زیباسازی در مبحث استقبال از مهر است که باید به آن توجه ویژه شود. لذا ضروری است دستورالعمل و برنامه‌های استقبال از مهر شهرداری تهران توسط معاونت های فرهنگی اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری, محیط زیست حداکثر تا پایان مرداد ماه به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ارسال شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اظهار داشت: طبق اظهارات مطرح شده به نظر می‌رسد طرح استقبال از مهر نیاز به مطالعه تجربیات گذشته و آسیب شناسی طرح‌های اجرا شده سنوات گذشته دارد لذا خواهشمندیم در طراحی برنامه‌های سال جاری نسبت به این موضوعات توجه ویژه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha